Sor Lucía Caram torna a ser a la frontera de Polònia amb Ucraïna gestionant l'arribada de 200 refugiats més a Catalunya que partiran en cinc autocars dimarts al matí i està previst que arribin a Barcelona al llarg de dimecres, en la que és la quarta expedició de la monja manresana a prop de la zona en conflicte, després d'un primer viatge llampec en furgoneta, un segon en l'avió d'Open Arms i Solidaire, i una tercera expedició, com aquesta, amb cinc autocars.
Sor Lucía, que en aquesta ocasió ha viatjat amb el president de la Fundació del Convent de Santa Clara, Gabriel Prat, i l'incombustible Juan Carlos Cruz, i tres voluntaris de CaixaBank, s'han traslladat a la frontera polonesa d'Ucraïna amb la llista de persones que viatjaran fins a Catalunya. La majoria de refugiats seran acollits al país per familiars seus que ja vivien aquí, una trentena vindran a Manresa i viuran inicialment al Convent de Santa Clara i a cases de famílies que s'han ofert a l'acolliment.
En aquesta ocasió, Sor Lucía Caram ha creuat la frontera d'Ucraïna en dues ocasions. Dissabte, mentre l'expedició era a Medyka, van tenir l'oportunitat d'entrar fins a la veïna Shehyni on va fer una pregària a la seva església i va tenir l'oportunitat de passejar pels seus carrers.
Aquest dilluns, ha estat requerida pels voluntaris de CaixaBank per lliurar una ambulància als serveis hospitalaris d'Ucraïna -moment en el qual també se n'ha lliurat una altra en nom de SOS Navarra- i des del punt fronterer l'han convidat a entrar en el país fins a Lviv, dues hores endins d'Ucraïna.
A Lviv ha visitat l'hospital militar d'aquesta població que acull, principalment, joves ferits al front de guerra. Sor Lucía, en nom de la Fundació del convent de Santa Clara, s'ha compromès a buscar aportacions per als hospitals de la zona que lliurarà en les properes expedicions.
Sor Lucía completa la seva quarta arribada a la frontera i entra a Ucraïna
Societat
Després de fer la donació d'una ambulància dels voluntaris de CaixaBank ha visitat ferits a l'hospital militar de Lviv
ARA A PORTADA
-
Política Lakshmi Roset atribueix a l'extrema dreta els comentaris masclistes per «dissuadir» les dones Pere Fontanals
-
Política Centenars de comentaris sexualitzats sobre la regidora de la CUP de Moià després d'un vídeo polític a les xarxes Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Els 400 drons enamoren Manresa abans d'un multitudinari Castell de Focs a l'Agulla Pere Fontanals
-
-
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
04 d’abril de 2022 a
les 20:44
Actualitzat el
04 d’abril de 2022 a les
20:54
Et pot interessar
-
Societat
Rècord de participació al Concurs de Paelles de la Festa Major Alternativa amb 55 equips
-
Societat
La campanya de donació de sang de Festa Major a Manresa tanca amb 74 donacions
-
Societat
Treballs de pintura provocaran afectacions nocturnes en quatre carrers de Manresa
-
Societat
Obres de telecomunicacions alteraran l'estacionament als carrers Sant Rafael i Maria Aurèlia Capmany
-
Societat
El carrer Barcelona de Manresa tindrà pas alternatiu per obres dilluns
-
Societat
Avinyó inicia actuacions d'urgència a Cal Verdaguer per garantir la seguretat i preservar el patrimoni
