
Sor Lucía, Jordi Évole i Eduard Gratacós, els tres primers classificats a 5-4-15. Foto: El Periódico
Sor Lucía Caram, la monja dominica del convent de Santa Clara de Manresa, és un dels tres personatges més votats en el guardó que organitza cada any el Periódico per triar el Català de l'Any. L'ànima de la Fundació Rosa Oriol comparteix l'honor amb el periodista Jordi Évole i amb el cirurgià Eduard Gratacós.
El concurs del Periódico es troba en aquests moments en la seva segona fase d'elecció del català més important de 2014, amb deu persones classificades. Als tres primers els segueixen Jordi Savall, Dagoll Dagom, Marc Màrquez, Mireia Belmonte, Carles Puyol, Joan Tubau i Sílvia Pérez Cruz.
Aquesta segona fase durarà fins al 7 d'abril, en que es publicarà el nom dels tres finalistes -posició en que es troba ara mateix Caram-. La darrera fase de votació es farà des del 8 al 16 d'abril entre els tres primers classificats. El mateix dia 16 el Periódico donarà a conèixer el Català de l'Any, votat pels lectors del diari.