Les entitats Súmate i ANC de la comarca del Bages han presentat, en una roda de premsa celebrada aquest dimecres, El Futur el decideixes tu, un acte que tindrà lloc aquest dissabte, 13 de maig, a les onze del matí, al Centre Cívic d'El Pont de Vilomara.
Tal com han explicat els membres de totes dues agrupacions, "es tracta del primer gran acte que organitzem en el marc de la precampanya del referèndum i hem escollit El Pont de Vilomara perquè és una de les poblacions de la comarca on des de l'ANC no hem aconseguit mai constituir-hi una assemblea territorial". Un altre dels motius pels quals s'ha escollit el municipi en qüestió és, en paraules dels organitzadors, "perquè des que es va instaurar la democràcia a l'Estat espanyol, en totes les eleccions, sempre ha guanyat el PSC".
Per a Súmate i l'ANC és "un repte", han manifestat, "omplir la sala del Centre Cívic d'El Pont de Vilomara" perquè "voldrà dir que es manifesta clarament l'augment de l'interès per l'exercici de la democràcia i la celebració del referèndum entre un electorat que, a priori, és poc receptiu al procés d'autodeterminació". En aquesta mateixa línia les entitats han afegit que "amb una proposta com la que presentarem, clarament identificada amb el Sí, omplir la sala de vilomarencs significaria que hi ha molt interès per a conèixer de primera mà els arguments de l'independentisme".
L'acte d'aquest dissabte comptarà amb els parlaments d'Antoni Castellà, del partit Demòcrates de Catalunya i diputat de Junts pel Sí al Parlament; d'Antoni Baños, de Súmate; de Gabriel Rufián, diputat d'ERC al Congrés; d'Ernest Maragall, exdiputat al Parlament Europeu i membre de la coalició L'Esquerra pel Dret a Decidir, i estarà presentat per l'expresident de Súmate Eduardo Reyes. Un cop acabades les ponències, Peret Reyes, un dels màxims exponents de la rumba catalana, clourà l'acte amb una actuació musical.
Súmate i ANC pretenen remoure consciències al Pont de Vilomara amb un acte sobiranista unitari
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de maig de 2017 a les 18:08
Et pot interessar
-
Societat Més de cent participants a la 14a Trobada de Dones del Bages a Castellgalí
-
Societat L'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de vermell pel Dia Mundial del Cor
-
Societat Canvi de circulació als carrers Carrió i Canonge Montanyà a partir de l'1 d'octubre
-
Societat Monistrol de Montserrat porta cinc dies sense aigua potable
-
Societat Un centenar de persones gaudeixen del Sopar de Temporada dedicat a l'albergínia blanca del Bages
-
Societat Les Voluntàries Mediambientals denuncien el traçat del nou col·lector de salmorres a Sant Joan