Súria rebrà properament la certificació oficial de Municipi Cardioprotegit, atorgada pel comitè directiu del Consell Català de Ressuscitació (CCR). En els darrers mesos, l'Ajuntament ha ampliat la xarxa de desfibril·ladors externs automàtics (DEA) contra accidents cardiovasculars, amb un total d'onze aparells fixes i un de mòbil.
El CCR és un organisme forma per societats científiques i mèdiques de Catalunya i Balears. El seu objectiu és promoure, coordinar i estandarditzar les activitats formatives, de recerca, de difusió i de bones pràctiques en suport vital i ressuscitació cardiopulmonar, d'acord amb les directrius oficials europees.
L'atorgament de la certificació de Municipi Cardioprotegit ha estat comunicada després de l'avaluació favorable del Pla de Cardioprotecció de Súria, presentat per l'Ajuntament al CCR. L'elaboració d'aquest Pla ha anat a càrrec de l'àrea municipal de Sanitat.
L'ús d'un DEA incrementa de forma molt important les possibilitats de supervivència de les persones afectades per un accident cardiovascular com a actuació d'urgència abans de l'arribada dels serveis professionals.
La xarxa dels DEA fixes de Súria és al centre urbà, als barris de Fusteret, Joncarets, Poble Vell, Salipota, Sant Jaume i Santa Maria, al Camp Municipal de Futbol, a la Piscina Municipal (temporada d'estiu) i al Pavelló Municipal d'Esports (resta de l'any). El DEA mòbil és al vehicle de la Policia Local.
Súria rebrà properament la certificació oficial de Municipi Cardioprotegit
L'Ajuntament ha ampliat la xarxa de desfibril·ladors externs automàtics (DEA), amb un total d'onze aparells fixes i un de mòbil
ARA A PORTADA
-
-
L'Agència de l'Habitatge incompleix el seu compromís i ara veu «inviable» comprar el Bloc 8 de Manresa Pere Fontanals
-
Malentès polític pel trànsit a la carretera de Santpedor de Manresa després d'un canvi de criteri Pere Fontanals
-
Unió de Pagesos portarà al Vaticà el cas de Sant Andreu de Maians si no es retornen els béns Redacció
-
Publicat el
30 de desembre de 2022 a
les 18:14
Actualitzat el
30 de desembre de 2022 a les
18:20
Et pot interessar
-
Societat
El Dia Internacional de la Infermera reivindica el lideratge i la innovació de la professió
-
Societat
Castellbell i el Vilar renova el bar i la terrassa de les piscines abans de l'estiu
-
Societat
Manresa programa xerrades i activitats pel Dia d'Acció per la Salut de les Dones
-
Societat
El Bages impulsa actes i formació pel 17-M contra els discursos d'odi LGTBI
-
Societat
Sant Andreu Salut reforça la seguretat als centres amb sensors intel·ligents
-
Societat
Sant Fruitós encarrega la gestió de les piscines municipals a Aigües de Manresa
