Una filmació de la històrica visita que el President de la Generalitat Francesc Macià va fer a Súria el 19 juny de 1932 ha estat restaurada i digitalitzada, coincidint amb el 90è aniversari d'aquest esdeveniment. Aquest excepcional document recull els moments destacats de la visita, a més d'imatges de la vila i dels seus habitants, amb una alta qualitat d'imatge.
La digitalització de la filmació ha estat realitzada pels serveis d'arxiu i tècnics de Televisió de Catalunya. Prèviament, l'Ajuntament de Súria, a través de l'àrea de Cultura, i l'Arxiu Municipal van portar a terme diferents gestions que van permetre la localització de la pel·lícula original i la seva donació a la Filmoteca de Catalunya.
La filmació de la visita del President Macià era propietat de la família Fàbrega, uns avantpassats de la qual havien estat propietaris de l'històric cinema Sórisa fins al tancament d'aquest recordat local a finals de la dècada dels seixanta.
Es tracta d'un dels documents filmats sobre Súria més antics dels quals es té constància, i va ser realitzat amb un sentit periodístic plenament homologable amb el dels informatius cinematogràfics de l'època.
La família Fàbrega va cedir a l'Ajuntament una còpia de la filmació, en vídeo VHS, que es conservava a l'Arxiu Municipal. En el seu moment se'n va fer una altra còpia que Televisió de Catalunya ha utilitzat en diferents ocasions per il·lustrar l'estima popular que envoltava el President Macià.
L'objectiu de la visita del President Macià a Súria era inaugurar l'ampliació de l'edifici de l'escola pública, predecessora de l'actual Escola Francesc Macià.
Súria recupera una filmació de 1932 amb imatges de la visita del President Macià a la vila
La digitalització de la filmació ha estat realitzada pels serveis d'arxiu i tècnics de Televisió de Catalunya
ARA A PORTADA
-
Un alumne de 3r d'ESO de Sant Fruitós, presumpte autor de l'agressió a un menor a Sant Joan de Vilatorrada Pere Fontanals
-
Sant Joan de Vilatorrada es mobilitzarà aquest dijous contra l'agressió salvatge a un menor Pere Fontanals
-
-
-
Investigació oberta per la caiguda d'un home des d'un balcó al carrer Montserrat de Manresa Pere Fontanals
Publicat el
24 de juny de 2022 a
les 10:31
Actualitzat el
24 de juny de 2022 a les
10:38
Et pot interessar
-
Societat
Tall de trànsit a la plaça Llisach per obres al passeig de la República
-
Societat
La veu gitana ressona a l'Ajuntament de Manresa en el 8 d'abril
-
Societat
Súria publica al web municipal els plafons de Fotografia Juncadella amb un segle d'imatges
-
Societat
Cardona inicia la reforma de la plaça del Mercat
-
Societat
Althaia organitza una jornada sobre alimentació i veu per a pacients amb Parkinson
-
Societat
La Diputació inicia millores a la BV-4235 a Navàs per reforçar la seguretat i la mobilitat
