Talamanca ha formalitzat aquest dissabte l'homenatge a Muriel Casals que ja es va començar a apuntar poc després que perdés la vida el 14 de febrer arran de les complicacions de les lesions que havia sofert per l'atropellament d'una bicicleta a Barcelona, nombrant-la filla predilecta.Avui a #talamanca hem commemorat la batalla de 1714 i hem recordat a la Muriel. El seu record ens acompanya pic.twitter.com/Vx6R2zmcjB
— Isaac Albert (@isaacalbert) 13 d’agost de 2016
L'expresidenta d'Òmnium Cultural i diputada al Parlament tenia la petita població bagenca com a referència per a les seves estades fora de la gran metròpoli des de molt jove, i era molt coneguda entre els seus veïns i veïnes.
En el marc de la commemoració anual de l'última victòria sobre els borbons en la Guerra de Successió, Talamanca va formalitzar l'homenatge a Muriel Casals amb una plaça en que s'hi pot llegir "no som aquí per buscar un somni, nosaltres som el somni", que va descobrir la seva germana Isabel Casals, acompanyada per l'actual president de l'ANC, Jordi Sánchez, i de l'alcalde Josep Tarín.
Artur Mas, Carles Puigdemon, Carme Forcadell, Oriol Jonqueras i Lluís Llach es van afegir a l'homenatge a través d'una gravació que es va projectar a l'església de Santa Maria. La jornada també havia inclòs el tradicional homenatge per part dels Miquelets de la darrera victòria dels austriacistes contra els borbònics que s'havia produït fa 302 anys pels entorns de Talamanca.