Tocar les estrelles amb la punta dels dits

Societat

L'Observatori Astronòmic de Castelltallat inicia una campanya per acostar aquesta ciència a les persones amb deficiències visuals

Publicat el 10 de novembre de 2011 a les 14:01
L'Observatori Astronòmic de Castelltallat Foto: Isabel Palà

L'Observatori Astronòmic de Castelltallat inicia una campanya de 40 dies a partir del dia 10 de novembre a una web de promoció de projectes per tal de recaptar fons de cara a la realització de l'activitat Astronomia Tàctil.

Astronomia Tàctil, és un projecte que vol acostar l'astronomia a un sector de públic que té vedat l'accés a aquesta ciència, ja que el seu principal atractiu és visual: el col·lectiu de gent amb ceguesa o amb deficiències visuals greus.

A grans trets, aquesta activitat gira vers uns models tàctils de galàxies, nebuloses, cúmuls d'estels, planetes... que els cecs podran “tocar”, acompanyats d'una explicació acurada, el muntatge d'una exposició tàctil, i la visita als “sorolls i l'atmosfera de la cúpula”.

Aquestes aportacions que es pretenen recollir, es fan a canvi de productes de divulgació astronòmica a l'Observatori... en resum, no es més que la compra de paquets d'entrades, algunes (les de major quantia) acompanyades amb sopars i estades a cases de turisme rural properes a la zona, que han cedit aquests serveis a l'Observatori.

En l' apartat Astronomia Tàctil de la pàgina Verkami hi ha més informació sobre la manera de col·laborar, i, fins i tot, la possibilitat de tibar un giny de la promoció per als blocs per tal de fer-ne difusió.

Escull Manresa com la teva font preferida de Google