Torna Focus+, la fotografia com a eina per promoure el benestar emocional

El concurs incorpora diverses novetats que consoliden el seu objectiu d'impactar positivament en la comunitat

  • Presentació de la segona edició de Focus+ al General Store and Coffee de Manresa -
Publicat el 30 de novembre de 2024 a les 13:20
Actualitzat el 30 de novembre de 2024 a les 13:33

Focus+, el concurs de fotografia que l'any passat va sorprendre Manresa amb la seva innovadora proposta, torna amb força aquest 2024 per continuar promovent el benestar emocional i la creativitat. La iniciativa, creada per la psicòloga Gemma Calmet i el divulgador de continguts Hasmukh Kerai, convida la comunitat a fer una pausa, observar i capturar moments que representin la pau interior, el benestar quotidià i els viatges de benestar.

La primera edició, celebrada el 2023, va ser un èxit rotund amb més de 200 fotografies presentades per 83 participants, majoritàriament de la comarca. L'exposició itinerant amb una selecció d'aquestes imatges va recórrer espais emblemàtics com l'Oller del Mas, la Biblioteca de la FUB i el General Store and Coffee, establint un diàleg visual amb la ciutat i la seva comunitat.

"La fotografia és només l'instrument", explica Gemma Calmet. "Focus+ busca anar més enllà del que capta la càmera. És una invitació a connectar amb les emocions, a reflexionar i a compartir".

Una segona edició plena de novetats

Enguany, Focus+ incorpora diverses novetats que consoliden el seu objectiu d'impactar positivament en la comunitat. Entre elles destaca la incorporació al jurat dels guanyadors de la primera edició, que aportaran la seva experiència i visió, sumant-se als professionals de la imatge i als nens i nenes de l'extraescolar d'educació emocional L'Illa.

A més, nous centres de psicologia de la comarca, com Neurolopsi, Equip Pere Alastrué i Centre Carme Bosch, s'han unit al projecte, ampliant la xarxa de col·laboradors que contribueixen a fer de Focus+ una iniciativa única. Els premis, fidel al seu enfocament, continuen sent experiències de benestar, com estades, àpats i activitats que fomenten la connexió i el creixement personal.

Impacte i comunitat

Amb només 300 seguidors inicials, Focus+ va aconseguir un abast setmanal de 14.000 persones a les xarxes socials durant la primera edició, gràcies a la col·laboració de més de 40 ambaixadors. Empreses locals com Oller del Mas, Món Sant Benet i Cal Carter, entre moltes altres, també van contribuir a fer realitat aquest projecte que combina creativitat, comunitat i benestar.

La presentació de la segona edició va tenir lloc el passat divendres al General Store and Coffee, on es va reunir una comunitat de creatius i empreses que comparteixen els valors del concurs.

Una invitació oberta

Focus+ és molt més que un concurs: és una celebració de les petites accions que promouen el benestar i les relacions humanes. Amb la seva segona edició, l'organització fa una crida a tothom qui vulgui capturar i compartir la seva visió de la felicitat i la pau interior.