La família del santvicentí José de Arcos, desaparegut el passat 15 de juliol a Lourdes, ha reconegut aquesta setmana unes restes trobades per la gendarmeria francesa a partir dels objectes personals que s'hi han trobat. D'aquesta manera es tanca una desaparició que portava més de 200 dies sense resoldre's. El cadàver ha estat trobat en una zona boscosa dels voltants de la ciutat francesa, tot i que no han transcendit més detalls. Ara, amb el tràmit del reconeixement realitzat, les autoritats franceses han d'oficialitzar el procés per poder fer la repatriació del cos.
L'home, que ara tindria 75 anys, participava en una sortida que la Penya Blaugrana de Sant Vicenç havia organitzat a Vielha i que incloïa una visita a Lourdes el 15 de juliol, quan durant la visita al santuari francès, de Arcos es va separar del grup per buscar una farmàcia, i se li va perdre la pista.
Segons va explicar el seu fill Marc en el Periódico dies després de la seva desaparició, l'home va trucar diverses vegades als seus companys de viatge dient que s'havia perdut i per descriure'ls el paisatge, però ningú no va encertar a localitzar-lo. Després, van anar a la policia francesa a denunciar la desaparició. Les trucades es van anar succeint fins que el mòbil de de Arcos es va quedar sense bateria.
La sortida que havia organitzat la Penya Blaugrana de Sant Vicenç era una escapada de cap de setmana a Vielha. Entremig, però, es feia una visita ràpida al santuari de Lourdes on José de Arcos va desaparèixer poc abans que el grup anés a dinar.
Segons va explicar el seu fill, les càmeres del santuari van seguir el recorregut que va fer de Arcos abans de desaparèixer. Des d'on es va separar del grup se'l veia caminant lleuger per diverses vies fins que va agafar un camí que s'endinsava en el bosc. A partir de llavors va començar a fer les trucades, primer a la família, que es trobava a Sant Vicenç, i després als companys de viatge.
Els fills i gendres del desaparegut van desplaçar-se des de Sant Vicenç fins a Lourdes, però van veure que la policia francesa "no s'havia pres seriosament els fets". La primera batuda policial no va arribar fins a cinc dies després de la denúncia de desaparició. Abans n'havien fet la família. "El meu pare no tenia diagnosticat Alzheimer, però sí que havia tingut alguna badada i haviem iniciat el procediment perquè li fessin les proves", explicava el fill.
Entre les batudes particulars i l'única oficial, es van trobar uns calçotets, una sabata i un mitjó que "tot apunta que eren d'ell per la marca, l'estil i les coses que faltaven a la maleta". Després, es van organitzar batudes des de Sant Vicenç, però sempre van ser infructuoses.
[naciomanresa]
Troben les restes del santvicentí José de Arcos, desaparegut fa més de 200 dies a Lourdes
Societat
La gendarmeria francesa ha contactat amb la seva família, que ha reconegut el cos a partir dels objectes personals que s'hi han trobat
ARA A PORTADA
-
Política El govern de Manresa desautoritza Valentí i nega que el representés a la celebració de la Hispanitat Pere Fontanals
-
Política La CUP-Fem Manresa titlla de «vergonya» l'assistència del govern a l'acte del Dia de la Hispanitat Pere Fontanals
-
Política Avenç Nacionalista acusa ERC de «lerrouxisme» per la presència del govern de Manresa a la Guàrdia Civil Pere Fontanals
-
-
Societat El Consorci del Bages renova 590 contenidors en onze municipis per millorar el reciclatge Pere Fontanals
Publicat el
10 de febrer de 2024 a
les 10:23
Et pot interessar
-
Societat
El Col·legi de Metges debatrà a Manresa els efectes del canvi climàtic en la gent gran
-
Societat
Slow Food Catalunya Central cerca aliments descartats per al sopar Gastrorecup
-
Societat
La C-55 estrena el desdoblament entre el Castell de Castellbell i el túnel de Boguñà
-
Societat
La Fundació del Convent de Santa Clara envia a Ucraïna el seu 48è corredor humanitari
-
Societat
Refugiada després de patir violència masclista a Rússia: «M'imagino el meu futur a Catalunya»
-
Societat
Sant Fruitós reclama una solució al canvi de sentit de la carretera de Santpedor de Manresa
