Una versió del Lab 0-6 d'UManresa funciona des d'aquest mes de novembre a Tarragona, en el marc d'una col·laboració amb l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat Rovira i Virgili, el Campus Educatiu de Tarragona i el Departament d'Educació de la Generalitat. Està previst que 1.200 infants visitin aquestes instal·lacions fins al 21 de desembre i que juguin i experimentin amb la quinzena de propostes que s'hi han traslladat.
Aquesta és la primera vegada que es fa una experiència d'aquestes característiques i és una prova del lideratge i l'expertesa de l'equip docent del grau en Mestre d'Educació Infantil del campus Manresa de la UVic-UCC en la promoció de l'educació científica a les primeres edats. En els propers mesos, el Lab 0-6 també farà estades a Lleida i Girona.
A Tarragona, el Lab 0-6 s'ha instal·lat al Complex Educatiu. En total el visitaran 18 grups escolars de les comarques del Tarragonès, el Baix Camp, l'Alt Camp i el Baix Penedès. A més dels 1.200 escolars, també està previst que el visitin 100 persones que estudien el Cicle Superior de Formació Professional de Tècnic en Educació Infantil, 30 alumnes de segon curs del doble grau d'Educació Infantil i Primària de la Universitat Rovira i Virgili i 154 professionals de l'educació, entre els quals hi haurà mestres, tècnics d'educació infantil i monitors.
Durant la seva estada a Tarragona, el Lab 0-6 ofereix dues propostes diferenciades. D'una banda, els infants poden jugar i experimentar amb una quinzena de propostes que promouen la mobilització d'idees científiques. Totes són generadores d'idees que posteriorment es poden continuar treballant a l'aula. Les propostes del Lab es complementen amb el Jardí de les Papallones, una sèrie d'activitats lúdiques basades en el jardí i en les necessitats de les papallones per completar el cicle vital.
[h3]Propostes similars a Lleida i Girona[/h3]
Després d'aquesta primera experiència a Tarragona, les propostes del Lab 0-6 faran estada a dues ciutats més: Lleida i Girona. En el cas de Lleida, de la mà del Centre de Recursos Pedagògics, l'Ajuntament, la Diputació de Lleida i la Universitat de Lleida. S'hi instal·larà des del mes de gener, tornant de vacances de Nadal, fins a finals de febrer. A Girona hi anirà des de principis de març fins a Setmana Santa en col·laboració amb l'ICE de la Universitat de Girona i l'Ajuntament de la ciutat.
[h3]Gairebé sis anys portant ciència a les aules[/h3]
El Lab 0-6 d'UManresa va néixer a principis de l'any 2016 amb l'objectiu d'impulsar i promoure l'educació científica a les primeres edats a l'aula. Cada any rep una mitjana de 15.000 infants que es desplacen a les instal·lacions d'UManresa per participar en activitats relacionades amb la ciència i l'experimentació. A més del treball que es duu a terme amb les escoles, el Lab 0-6 obre portes també al públic familiar, tot i que durant el període de la pandèmia ha estat tancat i no es reobrirà fins a finals del mes de desembre.
La pandèmia ha obligat també a reorientar les activitats, de manera que durant tot el curs passat, el Lab 0-6 va sortir de les instal·lacions i es va desplaçar a les escoles amb una proposta itinerant per continuar oferint una activitat de qualitat als centres. La tasca que es duu a terme en aquest centre es completa amb activitats de formació adreçades a docents interessats en portar la ciència a les aules i amb activitats d'investigació i recerca, com el Grup de Recerca en Educació, Neurociència, Experimentació i Aprenentatge.
UManresa exporta el Lab 0-6 a Tarragona, Lleida i Girona
Societat
El projecte va néixer l'any 2016 amb l'objectiu de promoure l'educació científica a les primeres edats
- El Lab 0-6 al Complex Esportiu de Tarragona -
- UManresa
ARA A PORTADA
-
Societat Un espectacular estol de cigonyes anuncia a Manresa l'inici de la migració cap a l'Àfrica Pere Fontanals
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
-
Política El PP acusa el Govern de «premiar l'ocupació» amb la compra del Bloc 8 de Manresa Pere Fontanals
Publicat el
04 de novembre de 2021 a
les 16:20
Actualitzat el
04 de novembre de 2021 a les
16:28
Et pot interessar
-
Societat
Sant Vicenç substituirà 570 fanals per tecnologia LED per reduir el consum energètic
-
Societat
La Creu Roja al Bages va atendre 6.635 persones el 2025, un 8,1% més que l'any anterior
-
Societat
Una reparació d'urgència obligarà a restringir el trànsit a la rotonda dels Dolors
-
Societat
Cardona instal·la nous espais saludables per promoure l'activitat física i la mobilitat sostenible
-
Societat
Un estudi liderat des del Bages reforça el paper del treball social en les decisions al final de la vida
-
Societat
Les obres als carrers Saclosa i Cardenal Lluch alteraran el trànsit i el bus urbà cinc dies
