UManresa-FUB disposarà a partir del curs que ve de 1.000 metres quadrats d'espai dedicats a la simulació. El mes de juny s'han iniciat les obres que permetran ampliar el Centre Internacional de Simulació i Alt Rendiment Clínic (CISARC), que ocuparà tota la planta superior de la Clínica Universitària. D'aquesta manera, UManresa referma l'aposta per la simulació com a metodologia d'aprenentatge tant en programes de grau com de postgrau o d'actualització de competències de professionals.
Amb una inversió que està al voltant del milió d'euros, a partir del proper curs acadèmic, els estudiants d'UManresa estrenaran unes instal·lacions amb vuit unitats de simulació -fins ara n'hi havia 3- que podran funcionar simultàniament i que es poden convertir en més de 50 escenaris diferents, en funció de les necessitats formatives. Cada unitat està formada per un escenari simulat, una zona per a l'observació directa i debriefing i una zona de control. Aquestes 8 unitats permetran que fins a 120 persones facin formació de manera simultània sota la supervisió d'un equip format per una quinzena de professionals de diferents disciplines. Les obres permetran també equipar quatre aules teoricopràctiques noves per als estudiants d'Infermeria.
L'ampliació del CISARC permetrà que els professionals de la salut que hi facin formació hi trobin qualsevol dels escenaris que hi ha en un entorn hospitalari, des d'una sala de recepció, passant per un box d'urgències, una consulta, un quiròfan o un domicili. A més es tracta d'escenaris polivalents que també poden ser utilitzats per fer simulació en la formació de professionals i estudiants de ciències socials. De fet, actualment, tots els graus que s'imparteixen a UManresa (Infermeria, Fisioteràpia, Podologia, Logopèdia, Medicina, ADE i Mestre d'Educació Infantil) i els CFGS (Pròtesis Dentals, Administració i Finances i Educació Infantil) han incorporat la simulació com a metodologia formativa per treballar habilitats associades a la professió que exerciran un cop acabats els estudis.
L'extensió de l'ús de la simulació a tots els àmbits formatius de la institució universitària, la implantació fa dos anys dels estudis de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC, la realització del Màster Universitari en Metodologia de la Simulació i el lideratge del CISARC com a entitat impulsora d'un model propi d'ús de la simulació en la formació, han posat sobre la taula la necessitat d'apostar per unes instal·lacions especialment dissenyades per a l'ús d'aquesta metodologia. Així doncs, els espais s'han dissenyat tenint en compte les especificitats i els requeriments de la formació a través de la simulació.
El Centre Internacional de Simulació i Alt Rendiment Clínic es va posar en funcionament l'any 2015. Des de llavors ha treballat en la formació de professionals de la salut i de les ciències socials i ha servit com a instrument per testar nous processos i processos i protocols i de millora d'organitzacions, tant de l'àmbit de la salut, com del món de la gestió empresarial.
A banda de la formació directa de professionals, el CISARC ofereix serveis de consultoria, testos d'usabilitat, creació d'escenaris simulats de suport a la recerca, lloguer d'espais i un laboratori d'innovació de TIC i salut.
UManresa inicia les obres d'ampliació del Centre Internacional de Simulació i Alt Rendiment Clínic
Societat
Es preveu que estiguin enllestides coincidint amb l'inici del nou curs acadèmic
ARA A PORTADA
-
Política Lakshmi Roset atribueix a l'extrema dreta els comentaris masclistes per «dissuadir» les dones Pere Fontanals
-
Política Centenars de comentaris sexualitzats sobre la regidora de la CUP de Moià després d'un vídeo polític a les xarxes Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Cardona reivindica els seus orígens en una Festa Major amb més de quaranta actes Pere Fontanals
-
Política Denuncien davant la Guàrdia Urbana de Manresa un mural de la Festa Major Alternativa Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Els 400 drons enamoren Manresa abans d'un multitudinari Castell de Focs a l'Agulla Pere Fontanals
Publicat el
01 de juliol de 2019 a
les 22:59
Actualitzat el
01 de juliol de 2019 a les
23:03
Et pot interessar
-
Societat
Rècord de participació al Concurs de Paelles de la Festa Major Alternativa amb 55 equips
-
Societat
La campanya de donació de sang de Festa Major a Manresa tanca amb 74 donacions
-
Societat
Treballs de pintura provocaran afectacions nocturnes en quatre carrers de Manresa
-
Societat
Obres de telecomunicacions alteraran l'estacionament als carrers Sant Rafael i Maria Aurèlia Capmany
-
Societat
El carrer Barcelona de Manresa tindrà pas alternatiu per obres dilluns
-
Societat
Avinyó inicia actuacions d'urgència a Cal Verdaguer per garantir la seguretat i preservar el patrimoni
