Prop de 150 persones s'han mobilitzat aquest dissabte en una nova edició del Simulacre d'Emergències que organitza el Centre Internacional de Formació Contínua d'UManresa per avaluar els coneixements dels estudiants del Màster d'Emergències Extrahospitalàries i dels alumnes del curs d'Incidents de Múltiples Víctimes i Catàstrofes. En aquesta ocasió, l'acció ha consistit en simular un xoc entre un vehicle i un tren i s'ha dut a terme a les instal·lacions de Can Padró, a Sant Vicenç de Castellet. Entre les víctimes hi havia més d'una cinquantena de persones voluntàries i entre els estudiants, una seixantena de persones més entre les quals hi havia bombers professionals, tècnics d'emergències sanitàries, infermers i metges.
L'objectiu del simulacre és posar els estudiants del màster i del curs en una situació similar a la que es produiria en un accident real. La intenció és que els estudiants es vegin desbordats i que això interfereixi en les seves decisions i actuacions. Posteriorment a la intervenció, estudiants, professorat i observadors avaluen les accions dutes a terme per analitzar-ne els errors. D'aquesta manera s'aconsegueix que l'alumnat adquireixi una experiència vivencial de la qual aprendre i recordar errors per evitar tornar-los a cometre.
En aquesta ocasió, el balanç final del sinistre ha estat de quatre víctimes mortals, dues més de les que s'havien previst que hi haurien si l'actuació hagués estat la correcta. També s'han evacuat 17 persones amb pronòstic molt greu, quan inicialment n'estaven previstes només 12. L'error més greu és que les dades finals no han concordat i que en el procés d'evacuació s'han acabat perdent i no registrant una vintena de persones.
El simulacre ha estat possible gràcies a la col·laboració dels voluntaris, Creu Roja, Protecció Civil, Transport Sanitari de Catalunya, la Guàrdia Urbana de Sant Vicenç de Castellet, l'Institut Català de la Salut de la Catalunya Central i l'equip de maquillatge d'Esther Castellana.
UManresa simula un xoc entre un tren i un vehicle per posar a prova els estudiants d'Emergències
El balanç final del simulacre de sinistre ha estat de quatre víctimes mortals, dues més de les que s'havien previst que hi haurien si l'actuació hagués estat la correcta
ARA A PORTADA
Publicat el
01 de juny de 2019 a
les 19:26
Actualitzat el
01 de juny de 2019 a les
19:32
Et pot interessar
-
Societat
La cooperativa Recer consolida el projecte amb una assemblea amb més de cent socis
-
Societat
La passera de Bufalvent estarà tancada deu dies a vianants i ciclistes
-
Societat
La setmana que ve es tancarà l'accés al pàrquing del costat de la Fàbrica Nova
-
Societat
Castellbell inicia obres al cementiri per millorar nínxols i façana principal
-
Societat
Més de 500 infants participaran dissabte a la trobada Lleure al carrer a Manresa
-
Societat
Ocupació parcial de la calçada en un tram de la carretera de Vic, diumenge al matí
