El proper dilluns 31 de juliol d'agost s'iniciarà el quart Camp de Treball d'Arqueologia de la Torre Medieval del Serrat de la Cabra d'Or a Artés. Organitzat per l'Ajuntament d'Artés en col·laboració amb el Museu de la Història de la vila, prop d'una vintena de joves a partir de 15 anys de diversos municipis del Bages i Moianès duran a terme durant dues setmanes (fins l'11 d'agost), l'excavació del jaciment, una torre de guaita medieval datada vers els segles X-XII.
La riquesa i espectacularitat de les restes localitzades al turó de la Torre de la Cabra d'Or, ha fet que s'hagi establert un camp de treball d'estiu d'arqueologia per a nois i noies que vulguin viure en primera persona una excavació real i aprendre com treballen els arqueòlegs professionals.
L'activitat, totalment gratuïta per les participants, pretén impulsar la recuperació del patrimoni cultural i històric de la vila (patrimonial cultural, arqueològic, documental i memòria històrica) i establir, alhora, un vincle entre els participants i el seu passat com a municipi.
En aquesta quarta edició, i seguint en la línia de l'any passat, també es durà a terme una intervenció arqueològica paral·lela a les denominades Feixes de la Sala, on va localitzar-se un gran bloc petri pertanyent a una premsa de vi.
Tots aquelles que estiguin interessats a participar en el projecte poden assistir a la sessió informativa que es durà a terme el dimarts, 25 de juliol, a les set de la tarda, al Museu d'Artés.
Un camp de treball implicarà joves en les excavacions arqueològiques de la Torre de la Cabra d'Or
Societat
Es durà a terme del 31 de juliol a l'11 d'agost i ja és la quarta edició que se celebra
ARA A PORTADA
-
Successos Dos menors de 16 anys, sota custòdia dels Mossos per la seva possible implicació en l'homicidi de Manresa Pere Fontanals
-
Successos Aliança Catalana a Manresa convoca d'amagat una concentració contra l'homicidi de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Successos Escorcollen uns baixos de la travessera dels Drets relacionats amb l'homicidi del carrer Sant Jaume Pere Fontanals
-
-
Successos Carles Vilajosana, el veí del Serrat de Castellnou mort en l'homicidi de Manresa Pere Fontanals
Publicat el
21 de juliol de 2017 a
les 09:29
Et pot interessar
-
Societat
El Documental del Mes tornarà dijous amb «Amazomania», per qüestionar la mirada colonial
-
Societat
Rècord de participació al Concurs de Paelles de la Festa Major Alternativa amb 55 equips
-
Societat
La campanya de donació de sang de Festa Major a Manresa tanca amb 74 donacions
-
Societat
Treballs de pintura provocaran afectacions nocturnes en quatre carrers de Manresa
-
Societat
Obres de telecomunicacions alteraran l'estacionament als carrers Sant Rafael i Maria Aurèlia Capmany
-
Societat
El carrer Barcelona de Manresa tindrà pas alternatiu per obres dilluns
