Un estudi sobre la sinistralitat a les carreteres obvia la C-55

El Montepio demana canvis en l'estudi d'EuroRAP sobre l'accidentalitat a les carreteres catalanes perquè obvia la sinistralitat del tram sud de la C-55

Publicat el 19 de desembre de 2012 a les 18:37
Un dels molts accidents mortals a la C-55. Foto: Bertran Cazorla

L'estudi d'avaluació de la sinistralitat de les carreteres catalanes (2009-2011) que realitza EuroRAP cada any fet públic aquest dimarts no inclou el tram sud de la C-55 com una de les vies més perilloses de Catalunya. L'alta sinistralitat que històricament es registra en aquesta via, que enguany ja suma onze víctimes mortals, obliga des del punt de vista del Montepio de Conductors a fer una revisió de la metodologia d'aquest tipus d'estudis.

Un únic factor
Per determinar el risc que presenten les carreteres catalanes l'informe ha tingut en compte la xifra d'accidents mortals o amb ferits greus en referència només al volum de trànsit que suporten. Per aquest motiu, el tram sud de la C-55 no figura entre les vies amb més risc de patir un sinistre. La carretera té una mitjana de 32.000 vehicles diaris, molt superior a les vies que encapçalen el rànquing de carreteres més perilloses segons l'EuroRAP. El Montepio defensa que s'han de tenir en compte altres factors, més enllà del volum de trànsit, per determinar la perillositat d'una carretera. El nombre d'accidents i factors de risc com la velocitat, l'estat de les vies i la senyalització també s'haurien de tenir en compte segons l'entitat.

Obres de millora
El Montepio recorda que les dades de sinistralitat "obliguen el desdoblament d'aquest tram de carretera o bé l'alliberament de la C-16" i insisteix a mantenir la pressió davant la Generalitat. El departament de Territori de la Generalitat s'ha compromès a actuar als punts negres d'aquest tram de carretera en diferents accions de millora proposades pel Montepio i el Consorci Viari de la Catalunya Central el proper mes de gener.