Accés principal de la presó de Lledoners on ha mort un intern per sobredosi. Foto: Pere Gendrau
Un intern de la presó de Lledoners de Sant Joan de Vilatorrada ha mort i un altre està greu per una sobredosi de drogues. Segons han confirmat fonts del departament de Justícia a l'ACN, va passar la matinada de dimarts i l'intern que encara estava viu quan els van trobar va ser hospitalitzat al centre Sant Joan de Déu de Manresa. El responsable de presons d'UGT, Xavier Martínez, ha denunciat que hi ha una manca de personal a la presó que impedeix fer els escorcolls necessaris per detectar la droga. Des de la Generalitat, no es volen fer valoracions d'aquesta situació més enllà que cal esperar als resultats de la investigació.
Segons ha explicat el responsable de presons d'UGT, Xavier Martínez, a l'Agència Catalana de Notícies, els dos interns amb sobredosi els van trobar a tres quarts de vuit del matí de dimarts, durant el recompte habitual que es fa a les celes. Els van traslladar urgentment a la infermeria de la presó. Un va ser estabilitzat, però l'altre va morir.
L'intern a qui van poder mantenir amb vida va ser hospitalitzat a l'exterior del centre i ja està fora de perill. Segons Martínez, tot plegat es deu a la "manca de personal", cosa que fa impossible poder realitzar els escorcolls necessaris i evitar, d'aquesta manera, que entri droga al centre penitenciari.
"És freqüent que hi hagi droga a les presons", assenyala Martínez, però afegeix que això no es pot combatre amb el nombre de funcionaris que, actualment, hi ha a Lledoners. Per tot plegat, pel fet de no dotar de més treballadors el centre, el responsable d'UGT acusa de "negligència" al departament de Justícia.
Fonts de la conselleria consultades per l'ACN han confirmat els casos de sobredosi que hi ha hagut aquesta setmana a la presó de Sant Joan de Vilatorrada i han assegurat que ja s'ha obert una investigació per determinar què ha passat. "S'està esperant a veure què van ingerir i els resultats de l'autòpsia, llavors podrem treure conclusions", afegeixen des de Justícia tot assenyalant que més endavant hi haurà temps per valorar si manca personal a la presó.
Un intern de Lledoners mor i un altre està greu per sobredosi de drogues
UGT denuncia que hi ha falta de personal i Justícia alerta que s'ha d'esperar a la investigació
ARA A PORTADA
-
-
Aigües Manresa destina més de 2,7 milions d'euros a millorar la xarxa i les infraestructures Pere Fontanals
-
-
L'app Pukono de la Fundació Althaia compleix 10 anys ajudant persones amb hipertensió i insuficiència renal Pere Fontanals
-
La Pirinaica inicia la pretemporada amb l'objectiu d'optar de nou a l'ascens a Lliga Elit Pere Fontanals
Publicat el 19 de gener de 2011 a les 20:07
Et pot interessar
-
Societat Mosaic acompanya 295 persones en processos d'inclusió social i inserció laboral durant el 2024
-
Societat La Generalitat adjudica obres de millora a l'estació d'autobusos de Manresa
-
Societat L'Ajuntament de Manresa reasfaltarà més de 13.500 metres quadrats de carrers
-
Societat Manresa rep un pla per rehabilitar sis illes d'habitatges al centre històric
-
Societat L'Ajuntament de Manresa impulsa el Pla Municipal de Lectura per fomentar els hàbits lectors
-
Societat Un barceloní que es va mudar a Castellbell i el Vilar crea una escola de repoblament rural