Per a la caserna de la Guàrdia Civil de Manresa aquest dimecres, 12 d'octubre, és un dia normal, com qualsevol altre diumenge o festiu de l'any. Lluny queden les celebracions que s'hi feien per celebrar el dia de la patrona Verge del Pilar, que coincideix amb el Dia de la Hispanitat, ara fa un lustre amb representants institucionals, polítics, cívics i d'altres cossos de seguretat i emergències.
Des que el capità Francisco Soto es va fer càrrec de la prefectura del cos a Manresa, l'any 2012, la celebració s'ha traslladat uns dies abans de la festivitat i les invitacions s'han cursat de manera més selectiva. Així, doncs, els actes de la patrona de Guàrdia Civil i del Dia de la Hispanitat es va celebrar a Manresa, enguany, el passat dilluns 10 d'octubre.
La festa va consistir en una missa a la Seu de Manresa i posteriorment, es va fer l'acte institucional a la caserna de la Guàrdia Civil. L'alcalde, Valentí Junyent, va disculpar la seva presència i va delegar en la regidora de Seguretat Ciutadana, Olga Sánchez. Els grups polítics municipals no van ser convidats.
L'última vegada que la Guàrdia Civil de Manresa va celebrar el dia de la Verge del Pilar el mateix 12 d'octubre va ser l'any 2011. L'acte institucional va estar marcat per les declaracions que el llavors president del grup municipal de PxC, Albert Pericas, havia fet dies abans celebrant la mort de Mustapha el Marrakchi després d'una detenció dels Mossos d'Esquadra. Albert Pericas va assistir als actes que es van fer a la comissaria de la benemèrita i va ser reprès per regidors d'altres grups polítics.
Un lustre de solitud de la caserna de la Guàrdia Civil de Manresa durant el Dia de la Hispanitat
Per cinquè any consecutiu el cos va celebrar el dia de la seva patrona, la Verge del Pilar, del 12 d'Octubre, prèviament a la data assenyalada i amb un quòrum més selectiu
ARA A PORTADA

- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 12 d’octubre de 2016 a les 15:22
Actualitzat el 13 d’octubre de 2016 a les 15:09
Et pot interessar
-
Societat Treballs de renovació de la xarxa de clavegueram al passeig de Pere III, 60-62
-
Societat Castellbell i el Vilar renova la tanca de l'escola Jaume Balmes
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa a la carretera del Pont de Vilomara
-
Societat Rècord de participació a l'Estiu Jove de Manresa amb més de 2.000 joves
-
Societat Sant Vicenç de Castellet impulsa una campanya per posar al dia la titularitat dels drets funeraris
-
Societat La setmana vinent continuaran els treballs de senyalització vinculats a l'operació Guimerà