Un manresà guanya el «XII Premio de Poesía San Juan de la Cruz»

El poeta Jesús Alonso Burgos, d'origen palentí i veí de Manresa, va vèncer en un premi que comptava amb 114 obres presentades

Publicat el 17 de setembre de 2011 a les 20:07

El poeta d'origen palentí i veí de Manresa, Jesús Alonso Burgos, s'ha proclamat aquest dissabte guanyador del XII Premio Internacional de Poesía San Juan de la Cruz amb l'obra "Estrategias de la usura".

L'obra guanyadora, ha estat seleccionada entre els 14 treballs finalistes del concurso, al que es van presentar 110 participants de tot i l'estat i de diversos països com Estats Units o Alemanya.

L'autor, que és llicenciat en dret i advocat d'ofici, ha rebut un premi de 6.000 euros y l'edició de la seva obra en la col·lecció "Adonais". El treball està composat de poemes "molt senzills, austers, sense concessions", a més de "molt ben escrits" segons la presidenta del jurat, Clara Janés.

L'autor ha publicat quatre llibres de poesia, tres d'assaig i una edició crítica de "Figuras delincuentes y figuras delincuentes en el Quijote", de Constancio Bernaldo de Quirós, junt a una antologia de la seva obra poètica titulada "Paraíso y exilio".