Zenobita edicions, per encàrrec de l'Ajuntament de Sant Mateu de Bages, acaba de publicar Cases i masos de Castelltallat, una obra que cataloga i aprofundeix en la història de totes les cases de l'antic terme de Castelltallat. El punt de partida d'aquest estudi, elaborat per Ernest Molins Roca, és un cens de cases centenàries de finals del segle XIX, el moment en què el poble va assolir la màxima població. Les històries de les cases i els seus habitants comencen al segle XVI i arriben als nostres dies. El llibre inclou arbres genealògics dels hereus o propietaris i més de tres-centes fotografies.
La catalogació de tot l'entramat patrimonial del terme ha requerit una feina de més de dotze anys de recull de dades de documents dels arxius públics, notarials i eclesiàstics, així com arxius privats. També s'ha comptat amb la col·laboració de veïns que han aportat el seu testimoni. Aquest doble vessant resulta, alhora, una història rigorosa i entretinguda.
El principal destinatari d'aquesta obra és la gent de Castelltallat amb la intenció que coneguin i se sentin orgullosos del seu passat col·lectiu i valorin el patrimoni que els ha pervingut dels avantpassats.
L'autor, Ernest Molins Roca, ha publicat diverses obres amb Zenobita edicions, entre les quals Fals, les cases, Fals, la història, Camps, les cases i la història, Cases i masos de Rajadell I i II, Fonollosa, les cases i Fonollosa, la història.
La presentació del llibre Cases i masos de Castelltallat tindrà lloc aquest diumenge 11 de desembre a l'església parroquial de Castelltallat a les 11 del matí.
Un nou llibre recull les cases i masos centenaris de Castelltallat
Zenobita edicions, per encàrrec de l'Ajuntament de Sant Mateu de Bages, publica "Cases i masos de Castelltallat", d'Ernest Molins Roca
ARA A PORTADA
-
Arribar en tren a Terrassa passades les 10 de la nit i quedar-se tirat per falta d'autobusos Pere Fontanals
-
Resignació a l'estació de Rodalies de Manresa en el segon dia amb transport alternatiu a Terrassa Redacció
-
-
El Suprem ratifica l'any i mig de presó per a tres ultres per una agressió d'odi a independentistes de Balsareny Pere Fontanals
-
Publicat el 07 de desembre de 2022 a les 17:41
Actualitzat el 07 de desembre de 2022 a les 17:51
Et pot interessar
-
Societat
La Catalunya Central fa balanç del primer any del Comitè de Direcció Infermera
-
Societat
Sant Fruitós de Bages homenatja les víctimes de l'Holocaust a l'Espai de la Memòria
-
Societat
Més de 500 alumnes ompliran Manresa pel Dia Escolar de la No Violència i la Pau
-
Societat
Aturat el segon intent de desnonament d'una família amb tres fills a Moià
-
Societat
L'equip itinerant de la Síndica de Greuges atendrà a Manresa el 26 de febrer
-
Societat
L'EAP Moià–Castellterçol incorpora un pediatre estable a jornada completa
