El pastisser Miguel Priego, de Sant Joan de Vilatorrada, ha estat guardonat amb el Diploma de Mestre Artesà Alimentari 2022, una distinció del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural que reconeix el mestratge excepcional amb què l'artesà exerceix el seu ofici. Dels 25 guardonats, 10 són flequers, 6 pastissers, 6 carnissers, cansaladers i xarcuters, dos xurrers i un formatger.
El Diploma s'atorga a persones artesanes alimentàries que acrediten "mèrits excepcionals de creativitat i coneixements en el camp de l'artesania alimentària" i que han fet d'artesans alimentaris durant, com a mínim, 15 anys. El reconeixement es dona des de l'any 1987, i des d'aleshores s'han lliurat més de 1.000 diplomes.
Es considera artesania alimentària l'activitat d'elaboració de productes alimentaris que compleixin els requisits assenyalats per aquesta matèria i que, a més, estan subjectes a unes condicions durant tot el procés productiu que garanteixen als consumidors un
producte final individualitzat, de bona qualitat i amb característiques diferencials. Aquest reconeixement, doncs, contribueix a fomentar els valors econòmics, culturals i socials d'aquesta activitat a Catalunya, així com a preservar i revalorar les petites empreses familiars que elaboren productes agroalimentaris.
Els guardons d'artesania alimentària, així com el Premi al Millor Jove Artesà Alimentari Innovador - la presentació de candidatures per al qual estarà oberta fins a l'1 de setembre -, s'entregaran en una cerimònia oficial a la tardor per part de la consellera Teresa Jordà.
Un pastisser de Sant Joan de Vilatorrada, nou Mestre Artesà Alimentari
Es tracta de Miguel Priego, que rebrà el seu Diploma a la tardor
ARA A PORTADA
Publicat el
16 de juliol de 2022 a
les 14:31
Et pot interessar
-
Societat
La CUP encara les municipals del 2027 per «reconnectar» amb l'electorat i «frenar» l'extrema dreta
-
Societat
Obres urgents al carrer Viladordis per reparar dos esvorancs
-
Societat
Althaia presenta projectes d'innovació sanitària i social al Health Revolution Congress
-
Societat
«Fem més miracles que la Moreneta»: els docents bloquen la basílica de Montserrat
-
Societat
Manresa homenatja Júlia Pellicer en el seu centenari a la residència de la Sagrada Família
-
Societat
Docents del Bages es pengen a les parets de la Gavarresa per defensar l'escola pública
