Un tercer home assegura que va patir abusos sexuals del mateix monjo de Montserrat que fa uns dies va ser denunciat per un exescolta, segons publica El Periódico aquest dilluns. Primer va ser l'exescolta Miguel Ángel Hurtado que va relatar a aquest mateix diari que havia patit abusos sexuals del monjo Andreu Soler a finals dels anys 90 i aquest diumenge una segona víctima, Ricard Zamora, va explicar el seu cas, que situa al 1978. La que seria la tercera víctima d'aquest monjo que ha decidit fer públic els abusos que en va patir situa els fets a principis dels anys 70.
J.R. Martínez, nascut a Almeria el 1955, va acudir a treballar a l'Abadia de Montserrat durant cinc estius. En un dels primers que hi va passar, el germà Andreu n'hauria abusat sexualment durant una sortida que havia organitzat. "Es va passar la nit sencera grapejant-me, també als genitals", explica Martínez.
L'abús que va patir el va deixar "en estat de xoc", recorda, i a partir d'aleshores es va concentrar a evitar el germà Andreu. J.R. Martínez reflexiona que "a l'abadia havien de saber què passava" perquè "devien veure almenys el mateix que veia tothom" i es pregunta "per què ningú a Montserrat hi va intervenir", en declaracions al rotatiu.
Després que Hurtado denunciés els abusos que va patir per part d'aquest monjo, el Monestir de Montserrat va crear una comissió per estudiar els possibles casos que hi pugui haver. La comissió ha posat a disposició el correu transparencia.montserrat@gmail.com perquè qui vulgui pugui enviar informació sobre fets relacionats.
Un tercer home assegura haver patit abusos sexuals del mateix monjo de Montserrat
Societat
La víctima relata que el germà Andreu el va "grapejar" durant tota una nit a principis de la dècada dels 70
ARA A PORTADA
-
Economia La Fàbrica Nova de Manresa mostra la seva nova façana monumental 37 anys després del tancament Pere Fontanals
-
Política Junts exigeix a Aloy que garanteixi l'«ordre públic» després que la PAHC hagi omplert de brossa el seu local Pere Fontanals
-
Societat Ajornat el desnonament d'una dona i el seu fill a Manresa gràcies al «decret Maricarmen» Pere Fontanals
-
Successos Quatre dels nou detinguts per grafits en trens van actuar a Sant Vicenç de Castellet Pere Fontanals
-
Publicat el
28 de gener de 2019 a
les 10:44
Actualitzat el
28 de gener de 2019 a les
10:51
Et pot interessar
-
Societat
El Consell de les Persones Grans de Manresa premia ex aequo Rossend Coll i Josep Maria Sarri
-
Societat
«Habitar el meu cos», sobre violència estètica, arriba a la Biblioteca del Pont de Vilomara
-
Societat
El Consell Comarcal del Bages reivindica que les persones grans decideixin i participin
-
Societat
Manresa commemora l'Octubre Trans* amb activitats per reivindicar la despatologització
-
Societat
Mor Imma Serra, directora durant quaranta anys de la coral Eswèrtia i docent de música
-
Societat
Especialistes en Alzheimer es troben a Manresa a la 16a Jornada de Demències del Bages
