Un tercer home assegura que va patir abusos sexuals del mateix monjo de Montserrat que fa uns dies va ser denunciat per un exescolta, segons publica El Periódico aquest dilluns. Primer va ser l'exescolta Miguel Ángel Hurtado que va relatar a aquest mateix diari que havia patit abusos sexuals del monjo Andreu Soler a finals dels anys 90 i aquest diumenge una segona víctima, Ricard Zamora, va explicar el seu cas, que situa al 1978. La que seria la tercera víctima d'aquest monjo que ha decidit fer públic els abusos que en va patir situa els fets a principis dels anys 70.
J.R. Martínez, nascut a Almeria el 1955, va acudir a treballar a l'Abadia de Montserrat durant cinc estius. En un dels primers que hi va passar, el germà Andreu n'hauria abusat sexualment durant una sortida que havia organitzat. "Es va passar la nit sencera grapejant-me, també als genitals", explica Martínez.
L'abús que va patir el va deixar "en estat de xoc", recorda, i a partir d'aleshores es va concentrar a evitar el germà Andreu. J.R. Martínez reflexiona que "a l'abadia havien de saber què passava" perquè "devien veure almenys el mateix que veia tothom" i es pregunta "per què ningú a Montserrat hi va intervenir", en declaracions al rotatiu.
Després que Hurtado denunciés els abusos que va patir per part d'aquest monjo, el Monestir de Montserrat va crear una comissió per estudiar els possibles casos que hi pugui haver. La comissió ha posat a disposició el correu transparencia.montserrat@gmail.com perquè qui vulgui pugui enviar informació sobre fets relacionats.
Un tercer home assegura haver patit abusos sexuals del mateix monjo de Montserrat
Societat
La víctima relata que el germà Andreu el va "grapejar" durant tota una nit a principis de la dècada dels 70
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa reivindica la llengua i la convivència en una Diada marcada pel record de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Política Víctor Alexandre carrega contra el 155 i reivindica la independència a la Marxa de Torxes de Manresa Pere Fontanals
-
-
Successos La desgràcia ja va colpejar Carles Vilajosana tres setmanes abans del seu homicidi Pere Fontanals
-
Successos «Tots tres ens vam quedar glaçats davant la ganivetada d'Otman, no sabíem què fer» Pere Fontanals
Publicat el
28 de gener de 2019 a
les 10:44
Actualitzat el
28 de gener de 2019 a les
10:51
Et pot interessar
-
Societat
Aigües de Manresa inicia l'ampliació de la xarxa d'aigua potable al carrer Numància
-
Societat
Sant Vicenç de Castellet estrenarà dilluns el nou servei de bus urbà
-
Societat
Esport7 batejarà les 12 Hores de Jujitsu amb el nom de Carles Vilajosana
-
Societat
Manresa farà canvis de trànsit aquest divendres per la celebració de la Diada
-
Societat
Manresa culminarà el Pla de Millora de l'Espai Públic amb l'asfaltatge de Joan Fuster i Pau Casals
-
Societat
Rajadell s'oposa a la instal·lació d'una torre de 30 metres d'Adif
