Els Bombers de la Generalitat han rescatat aquesta tarda el cos sense vida d'un home de 67 anys al Pedraforca, al municipi de Gósol. Es tracta d'un veí de Calders (Moianès) i, segons fonts dels Mossos d'Esquadra, tot apunta que es tracta d'una mort accidental a la muntanya.
A les 15.13 hores, els Bombers de la Generalitat han rebut un avís d'emergència alertant-los de la possibilitat d'una víctima mortal al massís del Pedraforca. Concretament, la trucada d'un particular donava l'avís d'un cos amb signes incompatibles amb la vida que es trobava a la zona del segon pic gran, al denominat Pollegó inferior.
Un helicòpter dels Bombers de la Generalitat s'ha desplaçat fins al paratge, on efectius del cos d'emergències han comprovat que efectivament es tractava d'una persona sense vida. Posteriorment l'han evacuat, un cop s'ha rebut l'ordre d'aixecament del cadàver. En aquest servei també hi ha treballat efectius del servei de Muntanya i patrulles de l'Àrea Bàsica Policial (ABP) de Berga dels Mossos d'Esquadra.
No ha estat l'únic rescat d'aquesta tarda. Una hora abans, a les 14.13 hores s'ha rebut l'avís d'un jove que ha patit un atac d'angoixa i no podia continuar l'activitat. El noi, de 29 anys i veí de Santa Coloma de Gramenet (Barcelonès), ha estat atès i rescatat pel Grup d'Actuacions Especials (GRAE) dels Bombers, que s'han desplaçat fins al lloc amb helicòpter amb la col·laboració de l’ERI (Equip de Rescat i Intervenció) del SEM. Després de tranquil·litzar l'excursionista, l'han evacuat fins al pàrquing, on ell hi tenia el seu vehicle particular i no ha calgut traslladar-lo a cap centre sanitari.
Aquests successos a la muntanya se sumen als dos rescats que els Bombers de la Generalitat van realitzar a la comarcal del Berguedà durant el cap de setmana. El cos de Bombers de la Generalitat ha apel·lat a la prudència, tenint en compte els consells bàsics de seguretat a la muntanya i autoprotecció a la muntanya i recordant la importància de mantenir les mesures sanitàries de seguretat per evitar contagis de la Covid-19, així com les limitacions de mobilitat de la desescalada.
Un veí de Calders de 67 anys mor després de precipitar-se al Pedraforca
Segons fonts dels Mossos d'Esquadra, tot apunta que es tracta d'una mort accidental a la muntanya
ARA A PORTADA
-
-
-
Txell Ferré brilla a Funchal amb quatre medalles al Campionat d'Europa de natació artística Pere Fontanals
-
Els pèsols i les tavelles protagonitzen el sopar de primavera de les Temporades Gastronòmiques del Bages a Artés Pere Fontanals
-
Els pagesos de la Catalunya Central celebren una collita de cereal «espectacular», però que pot ser «ruïnosa» pels preus Pere Fontanals
Publicat el 15 de juny de 2020 a les 19:44
Et pot interessar
-
Societat La PAHC Bages exigeix l'expropiació del convent de les Caputxines si no en cedeixen l'ús a la ciutat
-
Societat Què hi fa un helicòpter vermell sobrevolant els afores de Manresa?
-
Societat Malestar a Navàs per la supressió d'una línia de primer d'ESO a l'institut públic
-
Societat Manresa reunirà diverses tradicions religioses per reflexionar sobre la pau enmig d'un món convuls
-
Societat Afectacions al trànsit per les obres al pont de Sant Francesc, aquest dijous
-
Societat UManresa centra la seva Escola d'Estiu en la innovació i l'educació emocional