El proper diumenge a les 10 del matí, el col·lectiu santjoanenc Voluntàries Mediambientals i l'associació manresana Meandre, organitzaran una jornada reivindicativa i d'aprenentatge pels voltants de la finca de Santa Marta (també anomenada Can Canals Vell), ubicada entre els municipis de Sant Joan de Vilatorrada i Fonollosa. La sortida s'iniciarà a Cal Gallifa i es preveu fer uns 6,5 km de recorregut de baixa dificultat, guiada per experts en camins i boscos.
Es tracta d'una matinal reivindicativa perquè es tindrà l'oportunitat d'observar la tala massiva que s'ha dut a terme en aquesta finca, on els terrenys estan situats molt a prop de la falda de la muntanya Collbaix. Així doncs, les entitats donaran a conèixer la inexplicable desforestació d'un bosc del qual han desaparegut pins, alzines i roures de més de setanta anys, i espècies protegides com el lledoner. L’afectació també ha malmès part del conegut camí de natura de Florenci Codina.
A la vegada, es tracta d'una caminada d'aprenentatge, ja que prop d'aquest lloc s'hi poden veure cinc de les sis espècies autòctones de pins que hi ha a Catalunya. El contrast es fa ben palès.
[naciomanresa]
Una caminada reivindicativa visitarà la tala massiva que s'ha fet a la finca de Santa Maria
La marxa es portarà a terme diumenge sortint de Cal Gallifa, a Sant Joan de Vilatorrada
ARA A PORTADA
-
El Bages i el Moianès concentren 84,6 milions als pressupostos: consulta les inversions Pere Fontanals
-
Els detalls dels nous pressupostos: 4.000 milions en inversió i 1.900 per a habitatge Oriol March | Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
-
El dèficit fiscal es cronifica: 21.092 milions d'euros marxen de Catalunya i no tornen Lluís Girona Boffi | Marc Descals
-
Publicat el
22 de gener de 2024 a
les 16:53
Actualitzat el
22 de gener de 2024 a les
17:00
Et pot interessar
-
Societat
Súria obre la convocatòria d'ajuts socials econòmics 2026 per a persones i famílies
-
Societat
Petjades de colors senyalitzen noves rutes saludables pels carrers d'Avinyó
-
Societat
El Bages alça la veu a l'uníson per exigir un canvi de model ferroviari i millores a la R4
-
Societat
Una tesi manresana avisa: el 76% de les cuidadores geriàtriques té una salut mental pitjor que la mitjana
-
Societat
«Diuen que la justícia ha de ser cega; en els meus casos, ho acostuma a ser»
-
Societat
Sant Fruitós de Bages torna a oferir el campus Vitamina de Primavera per Setmana Santa
