Unes 200 persones s'han aplegat aquest dijous al vespre, vigília del pont de Tots Sants, a la plaça Sant Domènec per mostrar el seu rebuig a la sentència de l'Audiència Provincial que ha valorat com a abús sexual i no com a agressió la violació d'una menor a mans de sis individus l'octubre de 2016. A més, la sentència ha absolt a un d'ells. La convocatòria s'ha fet aquest mateix dijous a la tarda.
La data ha fet coincidir la concentració amb una llarga cua de gent esperant per comprar castanyes i amb la cassolada que s'havia convocat a través de les xarxes contra la sentència del procés.
A l'inici de tot, Nora Miralles, del Comitè de Vaga del 8M, ha llegit un manifest on s'expressava la indignació per la decisió judicial i en què es considera que la sentència "obre la porta" perquè "es pugui fer el que es vulgui contra algú en un estat d'inconsciència". Durant la marxa s'han pogut escoltar proclames com "No estàs sola!", que a més era el lema que es podia llegir a la pancarta de la capçalera.
Els convocants de la manifestació contra la sentència del procés, conjuntament amb la capçalera de la concentració contra la de la violació han tallat la carretera de Cardona i han marxat fins a la Guàrdia Civil on, tímidament, han fet sonar les cassoles que portaven durant pocs minuts. Finalment s'ha desconvocat.
Una convocatòria ràpida aplega 200 persones contra la sentència als violadors de la menor de Manresa
En la concentració també hi han coincidit els que es manifestaven contra la sentència del procés
ARA A PORTADA
-
-
-
Txell Ferré brilla a Funchal amb quatre medalles al Campionat d'Europa de natació artística Pere Fontanals
-
Els pèsols i les tavelles protagonitzen el sopar de primavera de les Temporades Gastronòmiques del Bages a Artés Pere Fontanals
-
Els pagesos de la Catalunya Central celebren una collita de cereal «espectacular», però que pot ser «ruïnosa» pels preus Pere Fontanals
Publicat el 31 d’octubre de 2019 a les 20:04
Et pot interessar
-
Societat La PAHC Bages exigeix l'expropiació del convent de les Caputxines si no en cedeixen l'ús a la ciutat
-
Societat Què hi fa un helicòpter vermell sobrevolant els afores de Manresa?
-
Societat Malestar a Navàs per la supressió d'una línia de primer d'ESO a l'institut públic
-
Societat Manresa reunirà diverses tradicions religioses per reflexionar sobre la pau enmig d'un món convuls
-
Societat Afectacions al trànsit per les obres al pont de Sant Francesc, aquest dijous
-
Societat UManresa centra la seva Escola d'Estiu en la innovació i l'educació emocional