Del 29 de setembre al 8 d'octubre, els jocs del CAE i de l'Associazione Giochi Antichi (Aga) de Verona voltaran per Europa en el marc del projecte Ludorail Europa. De Verona fins a Manresa, en un viatge en tren que té parades a Bolonya, Gènova, Marsella, Montpeller i Barcelona amb el propòsit de dinamitzar places i espais públics a partir de jocs tradicionals i de conèixer experiències lúdiques que hi pugui haver en aquestes ciutats.
La darrera de les dinamitzacions es farà a Manresa, el dissabte, 7 d'octubre, d'11 a 2/4 de 2 del matí, a la plaça del carrer Urgell cantonada amb el carrer de la Mel, coincidint amb la Fira Mediterrània. Tothom qui vulgui hi podrà participar.
Ludorail Europa és un projecte de mobilitat juvenil impulsat pel CAE que ha obtingut el finançament de la Unió Europea a partir dels projectes Erasmus +. En total hi participaran 22 persones, 1 coordinador/a i 10 joves de cada país, seleccionats per l'Associazione Giochi Antichi de Verona, en el cas d'Itàlia, i pel CAE en el cas de Catalunya. A més a més del component de mobilitat i d'animar a jugar a la gent el projecte té com a finalitat dotar als joves participants de noves capacitats i habilitats associades a la gestió de projectes, al treball en equip i a la dinamització lúdica.
El projecte Ludorail Europa és fruit dels interessos i motivacions de bona part del grup de joves participants al projecte europeu Fem Tec Europa que es va desenvolupar l'any 2015, liderat per la Diputació de Barcelona i amb AGA, El CAE i l'Ajuntament de Manresa com a entitats participants. En aquell projecte, 10 joves catalans i 10 joves italians varen compartir una experiència de mobilitat internacional i de voluntariat a partir de la seva implicació en dos grans esdeveniments vinculats al joc: el festival Tocatí de Verona i la Setmana de Jocs al Carrer de Manresa.
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa reivindica la llengua i la convivència en una Diada marcada pel record de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Política Víctor Alexandre carrega contra el 155 i reivindica la independència a la Marxa de Torxes de Manresa Pere Fontanals
-
-
Successos La desgràcia ja va colpejar Carles Vilajosana tres setmanes abans del seu homicidi Pere Fontanals
-
Successos «Tots tres ens vam quedar glaçats davant la ganivetada d'Otman, no sabíem què fer» Pere Fontanals
Publicat el
02 d’octubre de 2017 a
les 18:12
Et pot interessar
-
Societat
Aigües de Manresa inicia l'ampliació de la xarxa d'aigua potable al carrer Numància
-
Societat
Sant Vicenç de Castellet estrenarà dilluns el nou servei de bus urbà
-
Societat
Esport7 batejarà les 12 Hores de Jujitsu amb el nom de Carles Vilajosana
-
Societat
Manresa farà canvis de trànsit aquest divendres per la celebració de la Diada
-
Societat
Manresa culminarà el Pla de Millora de l'Espai Públic amb l'asfaltatge de Joan Fuster i Pau Casals
-
Societat
Rajadell s'oposa a la instal·lació d'una torre de 30 metres d'Adif
