La Fundació Catalunya La Pedrera i Alícia, amb seu a Sant Benet de Bages, han creat una nova web per ajudar a gestionar i adaptar l'alimentació dels pacients oncològics durant el tractament del càncer. La web Menjar durant el tractament del càncer s'ha presentat aquest dilluns a la tarda i vol donar resposta a professionals i pacients amb dificultats a l'hora d'obtenir "informació rigorosa i de qualitat".
El recurs s'oferirà a totes les persones interessades gratuïtament i conté més de 200 receptes o vídeoreceptes especialment dissenyades per donar una resposta personalitzada als 25 efectes secundaris que es deriven del tractament oncològic dels 5 tipus de càncer amb més incidència o dificultats per menjar -mama, cap i coll, còlon, pulmó i pròstata-.
La plataforma Menjar durant el tractament del càncer s'ha elaborat amb la col·laboració d'oncòlegs, nutricionistes i personal sanitari. Segons informa la Fundació Catalunya La Pedrera, també han comptat amb la col·laboració de l'Institut Català d'Oncologia (ICO), a través de l'equip de la Unitat Funcional de Nutrició Clínica de l'ICO a l'Hospitalet de Llobregat.
La web té els seus orígens a la col·lecció Menjar durant el tractament del càncer', set guies amb recomanacions dietètiques i culinàries per facilitar la gestió de l'alimentació del dia a dia a les persones en tractament de diferents tipus de càncer. Els continguts d'aquesta nova eina s'aniran actualitzant i ampliant de forma permanent per a un altre tipus de tumors i tenint en compte els avenços científics i innovacions alimentàries.
Una web creada al Bages recull consells d'alimentació durant el tractament de càncer
La plataforma compta amb més de 200 receptes per a professionals i pacients oncològics
ARA A PORTADA
Publicat el 24 d’octubre de 2022 a les 23:08
Actualitzat el 24 d’octubre de 2022 a les 23:16
Et pot interessar
-
Societat
Sant'Egidio obre un punt solidari a Sant Domènec per recollir regals i aliments de Nadal
-
Societat
El Baxi Manresa porta l'esperit solidari al Far d'Ampans i a pediatria d'Althaia
-
Societat
Afectacions de mobilitat al Centre Històric de Manresa per la Fira de Santa Llúcia
-
Societat
S'atura el desnonament d'una família amb tres menors al Barri Antic de Manresa
-
Societat
La PAHC inicia una campanya per informar als inquilins de la Sareb dels propers canvis en la propietat
-
Societat
Sant Fruitós activa un servei gratuït de canguratge per facilitar la conciliació familiar
