El ple de l'Ajuntament de Manresa ha aprovat per unanimitat una moció de suport a les persones que pateixen malaltia o transtorn mental basat en tres eixos: desenvolupar actuacions de sensibilització, participar en les comissions tècniques i donar suport a la Plataforma per la Millora de la Selut Mental. Totes tres mesures de bones intencions, poc concretes, però és que, com ha avisat la regidora Mercè Rosich, a nivell municipal es tenen poques competències. Entre aquestes hi ha la pròxima creació de la Taula de la Salut Mental a la qual ha convidat a la plataforma.
La portaveu de la plataforma Pilar Badia, malgrat que ells havien elaborat la moció, ha defensat des del micròfon de participació que cal una millora de la Unitat Hospitalària de Malalts Psicològics de Manresa, i que caldria negociar amb la FUB i altres centres, "la millor manera de fer una formació específica per als professionals en el tracte a la selut mental". Vallès també ha parlat de la necessitat de crear una alternativa lúdica al projecte Mosaic.
Badia s'ha referit a l'estigma que encara signifiquen les malalties mentals, i al tracte que encara se li dona amb tancaments hospitalaris, súpermedicació i usos mecànics per controlar-ne els usuaris. A banda de la falta de personal, les llargues llistes d'espera i la poca atenció personalitzada que els professionals poden donar.
Unanimitat per aprovar un acord de mínims en suport a la salut mental
Societat
La Plataforma per la Millora de la Salut Mental reclama millores a l'Unitat Hospitalària i un centre alternatiu a Mosaic però el ple aprova una moció amb mesures de bones intencions
ARA A PORTADA
-
Successos Concentració a les portes de la comissaria dels Mossos de Manresa pels detinguts del cas ICL Pere Fontanals
-
Successos Tres detinguts per les accions de sabotatge contra les mines d'ICL al Bages Pere Fontanals
-
-
Economia Aigües Manresa tanca l'exercici 2025 amb 26,9 milions de facturació i una forta aposta digital Pere Fontanals
-
Successos La Fiscalia arxiva la denúncia contra l'Ajuntament de Castellbell pel cas del Mas Brunet Redacció
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
16 de novembre de 2017 a
les 23:48
Actualitzat el
16 de novembre de 2017 a les
23:52
Et pot interessar
-
Societat
El carrer Puigmal de Manresa quedarà tallat dos dies per completar la urbanització del sector
-
Societat
Instal·len un nou pas de vianants semaforitzat a les Bases de Manresa
-
Societat
Sant Fruitós invertirà 40.000 euros per renovar cinc parcs infantils del municipi
-
Societat
Manresa mostra el seu condol per les víctimes dels terratrèmols de Veneçuela
-
Societat
Moià estrena dimecres els contenidors tancats per duplicar el percentatge de reciclatge
-
Societat
La Masoveria Urbana de Manresa condiciona 24 habitatges en una dècada i ofereix llar a 80 persones
