El ple de l'Ajuntament de Manresa ha aprovat per unanimitat una moció de suport a les persones que pateixen malaltia o transtorn mental basat en tres eixos: desenvolupar actuacions de sensibilització, participar en les comissions tècniques i donar suport a la Plataforma per la Millora de la Selut Mental. Totes tres mesures de bones intencions, poc concretes, però és que, com ha avisat la regidora Mercè Rosich, a nivell municipal es tenen poques competències. Entre aquestes hi ha la pròxima creació de la Taula de la Salut Mental a la qual ha convidat a la plataforma.
La portaveu de la plataforma Pilar Badia, malgrat que ells havien elaborat la moció, ha defensat des del micròfon de participació que cal una millora de la Unitat Hospitalària de Malalts Psicològics de Manresa, i que caldria negociar amb la FUB i altres centres, "la millor manera de fer una formació específica per als professionals en el tracte a la selut mental". Vallès també ha parlat de la necessitat de crear una alternativa lúdica al projecte Mosaic.
Badia s'ha referit a l'estigma que encara signifiquen les malalties mentals, i al tracte que encara se li dona amb tancaments hospitalaris, súpermedicació i usos mecànics per controlar-ne els usuaris. A banda de la falta de personal, les llargues llistes d'espera i la poca atenció personalitzada que els professionals poden donar.
Unanimitat per aprovar un acord de mínims en suport a la salut mental
La Plataforma per la Millora de la Salut Mental reclama millores a l'Unitat Hospitalària i un centre alternatiu a Mosaic però el ple aprova una moció amb mesures de bones intencions
ARA A PORTADA
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
16 de novembre de 2017 a
les 23:48
Actualitzat el
16 de novembre de 2017 a les
23:52
Et pot interessar
-
Societat
Manresa renova l'àrea infantil de la plaça de la Música
-
Societat
Obres a la cruïlla de la carretera de Vic amb Era Firmat i Lladó per millorar la mobilitat
-
Societat
Una mare i els seus fills, desnonats per un fons voltor al Barri Antic de Manresa
-
Societat
El Ualapop al Carrer torna amb 78 parades en la seva novena edició
-
Societat
L'escola bressol Petit Estel de Súria obre una aula de lactants
-
Societat
Manresa il·luminarà la façana de l'Ajuntament de blau pel Dia contra el maltractament infantil
