Uns 150 funcionaris i treballadors del centre penitenciari Lledoners, a Sant Joan de Vilatorrada, han iniciat aquest divendres un tancament a la presó com a mesura de pressió per forçar la dimissió de la consellera de Justícia, Gemma Ubasart, a qui responsabilitzen de la mort, aquesta setmana, d'una cuinera de Mas d'Enric a mans d'un intern, que després es va suïcidar. A banda del tancament, els treballadors s'han concentrat a l'exterior del centre penitenciari, on han incendiat pneumàtics. Les protestes s'han estès a totes les presons del país.
"No és un atzar, és producte d'unes condicions que han incubat la inseguretat, el perill i finalment la mort", lamenta Òscar B. responsable sindical de CCOO al centre penitenciari bagenc. El sindicat responsabilitza la consellera d'haver tornat a situar Armand Calderó com a secretari de mesures penals, després que dimitís el juliol de 2021 per l'agressió sexual que va patir una treballadora a mans d'un intern.
Durant aquell temps, Calderó va impulsar una "política errònia, profundament equivocada, irracional, voluntarista i d'aparador, venuda a un bonisme incomprensible", amb un "increment disparat d'agressions als treballadors any rere any", valoren des de CCOO. Amb la seva reincorporació, el secretari de mesures penals "es va negar a prendre les decisions necessàries, va bloquejar la introducció d'aerosols, es va inventar informes falsos, va idear protocols que afavoreixen a la minoria d'interns més perillosa i incontrolable" i ha aconseguit com a conseqüència "augmentar salvatgement el perill al qual han d'enfrontar-se els treballadors penitenciàries catalanes".
Els treballadors dels centres penitenciaris demanen la dimissió de la consellera, "però abans, faci'ns el favor de cessar de manera immediata i fulminant" el secretari de mesures penals. Segons ha explicat Òscar B. a NacióManresa, el tancament i les mobilitzacions es mantindran fins que el departament no prengui mesures contundents.
Uns 150 funcionaris i treballadors de Lledoners es tanquen per exigir la dimissió d'Ubasart
La responsabilitzen de la mort, aquesta setmana, d'una cuinera del centre penitenciari Mas d'Enric a mans d'un intern
ARA A PORTADA
-
Ferran Estruch deixa l'alcaldia de Cardona després de 14 anys i cedeix el relleu a Lluïsa Aliste Pere Fontanals
-
-
El lladre que va deixar sense eines l'afinador de l'orgue: 14 detencions en mig any i una obsessió amb la baixada de la Seu Pere Fontanals
-
-
Sorpresa al ple de Manresa per la negativa de Junts a votar una moció «de mínims» per la fi de la guerra a Gaza Pere Fontanals
Publicat el 15 de març de 2024 a les 08:57
Et pot interessar
-
Societat El Bages impulsa un cicle de xerrades per promoure sistemes de climatització renovable a les llars
-
Societat Alumnes de Manresa creen jocs sobre reciclatge per al Consorci del Bages que s'estrenaran a Ecoviure
-
Societat Retards de fins a 30 minuts a l'R4 per incidències a Montcada Bifurcació i Sant Vicenç de Castellet
-
Societat Les obres al polígon Pont Nou II inicien la construcció d'una nova rotonda
-
Societat Manresa ajorna fins al 30 de juny el tancament dels contenidors del Centre Històric
-
Societat Joviat i Càritas Manresa s'alien per afavorir la inclusió social a través de la formació