Memoria.cat, el portal de webs de l'Associació Memòria i Història de Manresa, actualment ja acull més de 60 webs, amb milers de documents i fotografies i centenars de vídeos de testimonis orals sobre la República, la Guerra Civil, el franquisme i la transició a Manresa. També conté alguns documents significatius de la història de Catalunya.
En aquesta ocasió proposem la consulta del web dedicat al polític, escriptor i intel·lectual manresà Vicenç Prat i Brunet, que va ser regidor de l’Ajuntament de Manresa durant la República i que es va haver d'exiliar el 1939.
Precisament el web recupera íntegre el seu valuós dietari d'exili, França 1939-1942 (amb els seus corresponents dibuixos i fotografies) i aporta una vintena de cartes inèdites que Vicenç Prat va adreçar al seu amic -també manresà- Ramon Martí i Farreras. També recull diferents fragments de les Memòries, que va escriure durant la postguerra i que es considera la seva obra de maduresa.
El web vol ser un petit homenatge als dos manresans, que tenen un valor de símbol.
[despiece]Fitxa:
- Web: www.memoria.cat/exili-vicen-prat
- Direcció del projecte: Associació Memòria i Història de Manresa
- Autor dels textos i transcripció de les cartes: Josep Alert
- Recerca de la documentació: Joaquim Aloy
- Publicació: octubre del 2019
[/despiece]
[noticiadiari]9/90794[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90821[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90840[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90854[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90871[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90889[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90916[/noticiadiari]
Vicenç Prat: petjades d'un amarg exili
Societat
Memoria.cat, el portal de webs de l'Associació Memòria i Història de Manresa, actualment ja acull més de 60 webs, que anem recordant dia a dia en la tasca de recuperació de la memòria històrica
ARA A PORTADA
-
Política Denuncien l'Ajuntament de Castellnou per la filtració d'un document oficial a WhatsApp Pere Fontanals
-
Política Anjo Valentí també va anar a l'acte del 12 d'octubre a la Guàrdia Civil de Sant Andreu de la Barca Pere Fontanals
-
-
Societat Els Mossos intervenen en una vaga d'alumnes a l'institut Bages Sud de Castellbell Pere Fontanals
-
Economia Manresa proposa pujar un 2,5% les ordenances fiscals del 2027, la meitat de l'IPC Pere Fontanals
Publicat el
14 de maig de 2020 a
les 12:00
Et pot interessar
-
Societat
L'equip itinerant de la Síndica de Greuges recull 8 queixes i 10 consultes a Manresa
-
Societat
74.214 euros d'IVA tanquen el conflicte judicial de la residència El Lledoner de Sant Fruitós
-
Societat
Manresa programa dos mesos d'activitats per parlar de la mort digna i el dol
-
Societat
Manresa reactiva els Patis oberts a tres escoles per a infants i joves de fins a 14 anys
-
Societat
Santpedor celebra la segona Tardor Feminista amb activitats d'octubre a desembre
-
Societat
El Col·legi de Metges debatrà a Manresa els efectes del canvi climàtic en la gent gran
