[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KdbYdnfbgDg[/youtube]
Cardona ha estat un dels municipis més castigats per la pandèmia de la Covid-19. Per aquest motiu diferents col·lectius de la parròquia han promogut unes pregaries en xarxa demanant la intercessió dels seus patrons.
La vila bagenca ha registrat un gran nombre de cassos de contagis i de defuncions d'ençà de l'inici del confinament i del decret de l'estat d'alarma. Entre les hospitalitzacions s'hi compten els dos mossens responsables de la parròquia, actualment en procés de convalescència. Per aquest motiu, s'ha conformat una comissió parroquial presidida pel bisbe Xavier Novell encarregada d'articular i gestionar l'activitat parroquial. Dins de les reunions mantingudes amb les diferents col·lectius de la parròquia es va posar de manifest la preocupació de molts feligresos i vilatans per la virulència amb que aquesta malaltia ha colpit el conjunt de la població. Algunes entitats amb vincles parroquials, com la Coral Cardonina, ja havien dut a terme algunes iniciatives com la divulgació del cant del Pare Nostre a través de les xarxes socials, tot convidant a la pregària per a la recuperació dels dos mossens ingressats.
En la darrera reunió de la comissió parroquial, des de la Germandat dels Sants Màrtirs i la Confraria de la Mare de Déu del Patrocini es va convenir promoure una pregària als patrons protectors de la vila, els Sants Màrtirs Celdoni i Ermenter, així com a la Mare de Déu del municipi, a fi de demanar-los la seva intercessió en favor de tots el cardonins, dels seus malalts i dels difunts. Per aquest motiu el bisbe Novell es va desplaçar fins l'església cardonina per oficiar aquestes oracions davant les relíquies dels Sants Màrtirs i la imatge mariana, a la cripta i al cambril de l'església de Sant Miquel, respectivament. Les pregaries van ser enregistrades pel Cinema Amateur de Cardona i han estat editades acompanyades dels cants dels goigs cardonins a càrrec de la Coral Cardonina i d'altres cors de la comarca. Seran retransmeses a partir del proper 3 de maig per la televisió local i per les xarxes socials, per tal de fer-les extensibles a tothom.
L'objectiu que es persegueix des de la parròquia amb aquesta iniciativa és mantenir viva la fe i l'esperança, així com transmetre l'escalf de la pregària a les moltes persones afectades per aquesta pandèmia.
[noticiadiari]9/90106[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90535[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90536[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/89602[/noticiadiari]
[noticiadiari]9/90106[/noticiadiari]
VÍDEO Cardona invoca els seus patrons contra el coronavirus
El bisbe Novell es va desplaçar fins l'església de Sant Miquel per oficiar aquestes oracions davant les relíquies dels Sants Màrtirs i la imatge mariana
ARA A PORTADA
-
Un treballador demanda l'Ajuntament de Manresa per vulneració del dret fonamental de vaga Pere Fontanals
-
-
-
El Campi qui Jugui celebrarà 40 anys amb més espais familiars, memòria històrica i activitats noves Pere Fontanals
-
Junts acusa Marc Aloy i ERC d'incoherència per abstenir-se en la reforma contra la multireincidència Redacció
Publicat el 01 de maig de 2020 a les 18:29
Actualitzat el 01 de maig de 2020 a les 20:23
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós dedicarà el nou CAP al doctor Pere Morán Medina en homenatge al seu llegat
-
Societat
Manresa instal·la quatre nous radars pedagògics per reduir accidents i reforçar la seguretat viària
-
Societat
L'Institut Lacetània fa prevenció del bullying amb la implicació activa de l'alumnat
-
Societat
Manresa reforça la seguretat al Parc de Puigterrà amb sis nous punts de llum led eficients
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa homenatja l'avi centenari Josep Tapias Descals
-
Societat
Sant'Egidio obre un punt solidari a Sant Domènec per recollir regals i aliments de Nadal
