La Carpa del Riu de Manresa és ja història. Després de 25 anys en funcionament i quasi tres tancada, l'Ajuntament ha arrencat aquest dimarts el desmantellament de l'emblemàtica discoteca, la primera a l'aire lliure que va tenir la ciutat. L'enderroc, que durarà dos mesos, permetrà al consistori iniciar els treballs d'urbanització d'aquest tram central del Passeig del Riu, entre la plaça del Mil·lenari i el pont de Sant Francesc.
Segons l'alcalde, Marc Aloy, la intervenció suposa un "gra de sorra més" per acostar les zones verdes als ciutadans. "El que ha estat un espai privatitzat pel gaudi d'unes poques hores, ara serà alliberat i per tothom. En podrem fer ús els 365 dies de l'any i les 24 hores del dia", ha afegit.
La Carpa del Riu va tancar portes el 29 de setembre del 2018 després de 25 anys en funcionament, un cop finalitzada la concessió atorgada a l'empresa privada que la gestionava. El consistori no va voler fer un nou concurs, ja que volia convertir l'espai en zona verda.
Els treballs d'enderrocament tenen un pressupost de 97.455,44 euros i una durada prevista de dos mesos. Han arrencat amb la retirada de mobiliari reutilitzable i reciclable i, a posteriori, s'enderrocarà l'edifici, que té una superfície de 981 metres quadrats, tots en planta baixa. Només es conservaran els arbres que es troben en bon estat - bàsicament desmais i xiprers-, així com diversos col·lectors soterrats de clavegueram. Quan estigui "net" d'obstacles, l'espai que ocupava la Carpa es condicionarà amb material granular.
Ubicació clau
Segons l'Ajuntament, aquest espai juga un "paper clau" en la continuïtat del parc del Cardener, tant pel que fa als usos de lleure urbà com en la connectivitat biològica del corredor fluvial. El parc forma part de l'anomenada Anella Verda de Manresa i l'espai que fins ara ocupava la Carpa és alhora la zona verda més propera al Centre Històric de la capital del Bages.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wULYeuosu4o[/youtube]
L'enderroc de la Carpa permetrà començar a urbanitzar el tram central del Passeig del Riu, una actuació per a la qual han previst una partida de 365.000 euros en el Pressupost de 2021. Segons ha avançat el regidor de Ciutat Verda, Pol Huguet, aquesta urbanització es farà entre finals d'anys i principis del vinent. Inclourà la reordenació de l'espai que permetrà ampliar l'espai per a vianants i la reubicació d'alguns serveis de subministrament.
Aquesta actuació també permetrà la reordenació a l'aparcament que actualment es troba a sobre la voretat, just abans dels bancs que fan de frontera amb el propi parc. "No té sentit que hi hagi vorera, aparcament i, tot seguit, l'espai de vianants del parc", ha raonat Huguet. Així doncs, s'ampliarà la calçada del passeig del Riu amb l'equivalent d'un quart carril que es condicionarà per a places d'aparcament i, d'aquesta manera, es guanyarà espai per a vianants.
L'Ajuntament no ha aclarit si les places d'aparcament continuaran en bateria, com fins ara, o s'habilitaran en línia, que faria guanyar encara més espai al parc, però es perdrien gairebé la meitat de les places d'aparcament. En tot cas, l'ampliació de la calçada servirà, en el futur, per quan es vulgui ampliar de tres a quatre carrils el passeig del Riu.
VÍDEO Comença l'enderroc de la Carpa del Riu, la primera discoteca a l'aire lliure que va tenir Manresa
Societat
El desmantellament permetrà impulsar la millora del tram central del Parc del Cardener
- Una grua obrint-se pas a la Carpa del Riu -
- Pere Fontanals
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa reivindica la llengua i la convivència en una Diada marcada pel record de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Política Víctor Alexandre carrega contra el 155 i reivindica la independència a la Marxa de Torxes de Manresa Pere Fontanals
-
-
-
Successos La desgràcia ja va colpejar Carles Vilajosana tres setmanes abans del seu homicidi Pere Fontanals
Publicat el
06 d’abril de 2021 a
les 14:34
Actualitzat el
06 d’abril de 2021 a les
15:35
Et pot interessar
-
Societat
Aigües de Manresa inicia l'ampliació de la xarxa d'aigua potable al carrer Numància
-
Societat
Sant Vicenç de Castellet estrenarà dilluns el nou servei de bus urbà
-
Societat
Esport7 batejarà les 12 Hores de Jujitsu amb el nom de Carles Vilajosana
-
Societat
Manresa farà canvis de trànsit aquest divendres per la celebració de la Diada
-
Societat
Manresa culminarà el Pla de Millora de l'Espai Públic amb l'asfaltatge de Joan Fuster i Pau Casals
-
Societat
Rajadell s'oposa a la instal·lació d'una torre de 30 metres d'Adif
