[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fDjECVxcfLc[/youtube]
Una vintena d'espanyolistes amb banderes espanyoles ordinàries i amb simbologia feixista s'han concentrat aquest dimecres a la comandància de la Guàrdia Civil de Manresa davant l'anunci d'una cassolada per part dels independentistes i de l'arribada de la Marxa per la Llibertat des de Berga camí del Congost.
Per intentar el mínim contacte entre espanyolistes i independentistes, els Mossos d'Esquadra han preparat un doble cordó policial, deixant inicialment la façana principal de la comandància com a zona neutre. Així, inicialment, els espanyolistes estaven situats a la creu del terme i els independentistes es trobaven amb els Mossos a l'arribar a l'inici del carrer Francesc Moragas.
Abans que la Marxa per la Llibertat arribés a l'altura de la comandància, un grup d'uns tres-cents independentistes convocats per les xarxes han arribat a lloc amb cassoles i estris per fer soroll sota el lema de no deixar gormir la Gu`rdia Civil.
Crits, insults i gestos ha estat al màxim al que han arribat els dos grups, inicialment. Però pels carrerons dels habitatges de l'Avecrem, els espanyolistes han arribat al carrer Francesc Moragas ensenyant les banderes al grup d'independentistes que els superava àmpliament en número, i només la corredissa dels Mossos ha evitat que la situació anés a més.
Després d'aquest capítol, ha arribat la Marxa per la Llibertat que ha aprofitat el pas per la comandància per escridassar els espanyolistes i fes sonar els estris metàl·lics.
VÍDEO Vint espanyolistes es dediquen a provocar la Marxa per la Llibertat de Manresa
Societat
Malgrat el doble cordó policial, els feixistes han arribat gairebé a tocar els independentistes
- Espanyolistes provoquen la Marxa per la Llibertat -
- Pere Fontanals
ARA A PORTADA
-
Successos Escorcoll en el pis d'un dels detinguts pel crim de Manresa, al carrer Santa Llúcia Pere Fontanals
-
Societat «Qui mata una persona, mata tota la humanitat»: la mesquita Al Fath clama contra el crim de Vilajosana Pere Fontanals
-
Successos Un dels detinguts pel crim de Manresa va ser arrestat quatre dies abans per un atac amb tornavís Pere Fontanals
-
Societat L'últim adeu a Carles Vilajosana omple de dol i emoció el tanatori de Manresa Pere Fontanals
-
Successos Vilajosana va ser mort després d'intentar separar una baralla de menors al final del Correfoc Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
16 d’octubre de 2019 a
les 22:08
Actualitzat el
16 d’octubre de 2019 a les
22:13
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós de Bages commemorarà la Diada amb una matinal de cultura i tradició
-
Societat
Castellbell i el Vilar prepara una Diada Nacional de memòria, esport i reivindicació
-
Societat
Súria celebrarà l'Onze de Setembre amb actes al Castell i el Poble Vell
-
Societat
Cardona marca 40ºC al setembre, un rècord inèdit a la Catalunya Central
-
Societat
Manresa celebrarà la Diada Nacional amb l'acte institucional a la plaça Onze de Setembre
-
Societat
Els carrers Trieta i Dibuixant Vilanova patiran talls de trànsit per obres d'asfaltatge
