Amb motiu dels 60 anys de la històrica nevada que hi va haver a Catalunya el dia de Nadal del 1962, Memòria.cat publica un web que té com a objectiu recuperar imatges i informacions d'aquell fet a Manresa.
El web recull 240 fotografies que són el resultat d'una recerca documental i d'una crida feta als manresans. Memòria.cat creu que pot ser d'interès identificar els llocs de la nostra quotidianitat però de fa 60 anys i més en aquell context tan especial.
El web consta d'un primer apartat introductori amb una selecció de 50 fotografies representatives del conjunt. A continuació s'exposen totes les fotografies classificades per autors. Seguidament s'hi troba un mapa interactiu on poder visualitzar fàcilment com eren i com van quedar els carrers, les places i els edificis aquells dies de la nevada.
També s'hi troba un apartat dedicat a analitzar les causes del fenomen meteorològic; una crònica dels esdeveniments on destaquen les conseqüències que van tenir per als ciutadans de Manresa i com van reaccionar per superar les dificultats que la situació va provocar.
L'autor del web és Jaume Esquius Jofré, membre de l'Associació Memòria i Història de Manresa.
Vols reviure la històrica nevada del 1962 a Manresa a través de 240 fotos?
Societat
Memòria.cat ha publicat un web on mostra les fotos a partir d'un mapa interactiu i analitza les causes i les conseqüències d'aquest fenomen meteorològic
ARA A PORTADA
-
-
Societat Mor Imma Serra, directora durant quaranta anys de la coral Eswèrtia i docent de música Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Les Caputxines i la Fàbrica Nova obren portes per les Jornades Europees del Patrimoni Redacció
-
Política Junts porta al Parlament la creació d'una Fiscalia de Menors de proximitat a Manresa Pere Fontanals
-
Economia Aigües de Manresa assumeix les depuradores de Castellbell i Monistrol i arriba a les 22 Pere Fontanals
Publicat el
23 de desembre de 2022 a
les 16:29
Actualitzat el
23 de desembre de 2022 a les
16:41
Et pot interessar
-
Societat
El Consell Comarcal del Bages reivindica que les persones grans decideixin i participin
-
Societat
Manresa commemora l'Octubre Trans* amb activitats per reivindicar la despatologització
-
Societat
Especialistes en Alzheimer es troben a Manresa a la 16a Jornada de Demències del Bages
-
Societat
La Marató de Donants de Sang de Súria aconsegueix donacions per ajudar fins a 255 persones
-
Societat
El Servei Territorial de Cirurgia d'Althaia i de l'Hospital de Berga consolida el treball en xarxa
-
Societat
La Festa del Dia de les Persones Grans de Manresa es trasllada a l'Anònima per la previsió de pluja
