Veïns de la Balconada fan patrulles nocturnes arran del augment de robatoris en cotxes

En els darrers mesos han patit saquejos i actes de vandalisme en els seus vehicles

  • Un dels vehicles de la Balconada al que han robat aquesta setmana -
Publicat el 23 de maig de 2024 a les 22:49
Actualitzat el 24 de maig de 2024 a les 14:41

Un cotxe pràcticament desballestat davant del bloc 8. Un altre amb la lluna lateral trencada, el radiocasset robat i els seients gairebé arrencats, a l'aparcament del centre del barri. Veïns del barri manresà de la Balconada denuncien que en els darrers mesos s'han multiplicat els robatoris i els actes vandàlics en els vehicles que tenen aparcats al carrer. Aquesta matinada de dijous a divendres, dos cotxes més, aparcats davant dels blocs 15 i 16, han estat violentats per robar. Davant d'aquesta creixent onada de robatoris i actes vandàlics, veïns del barri han començat a fer patrulles nocturnes.

Als Mossos d'Esquadra només n'hi consten dos la darrera setmana, però els veïns asseguren que els casos s'han multiplicat des de primers d'any. "La matinada de diumenge a dilluns vàrem sorprendre un individu que havia trencat la finestreta d'un cotxe i estava intentant robar la ràdio", afirma una veïna. A principi de febrer van incendiar-ne un altre després de sostreure-li diversos elements de l'interior.

A un altre li van sostreure els parafangs, els focus i diverses peces del xassís "com si busquessin recanvis per a un altre vehicle", expliquen. "No només és per robar, sinó que si poden, també destrossen el cotxe", afirmen. "Ve la Policia Local, però diuen que no hi poden fer res, més enllà de recollir-nos la denúncia", lamenten.