Fer bromes homòfobes a TikTok no té cap mena de penalització. Va més enllà: és una tendència. Des de fa setmanes, una broma homòfoba ha guanyat molta força entre els usuaris dels Estats Units que creen contingut a la xarxa social més popular de l'actualitat. La seva popularitat ha generat vídeos amb milions de reproduccions i de likes, cridant l'atenció de diversos mitjans nord-americans que es feien creus d'aquest trend suposadament humorístic. La gràcia, però, no apareix per enlloc. Posem-hi context.
Tots els vídeos fan servir el mateix motlle i un guió similar. Algú (pràcticament la majoria de participants són homes, especialment joves) pregunta a un grup de persones, siguin coneguts o desconeguts, si prefereix que li parli en castellà o en anglès. Fins i tot, de forma abreviada: "English or Spanish?". Com una espècie de codi, com l'activació d'un sistema de palanques que detona una broma que ens hauria de fer esclatar de riure. Res més lluny de la realitat. Els nostres actors, que perfectament podrien competir amb intèrprets de Shakespeare a Broadway, responen un idioma o un altre. Llavors arriba l'ordre: "qui es mogui, és gai".
Els nostres comediants es posen en acció: no es mouen. Evidentment. Perquè la broma radica en aquesta acció: moure't, et converteix en un home homosexual. Aquesta petició, aquesta mena d'ordre o imposició, es realitza en diversos escenaris. Caminant pel carrer, al gimnàs (on estan fent algun exercici i els deixa en posició ridícula), a una muntanya russa o en altres situacions, majoritàriament en públic. Aquí podeu veure diversos exemples:
@alfonsopinpon_ Quien se mueva primero pierde #hombres#bromas#parejas♬ sonido original - alfonsopinpon
Desenes de milions de reproduccions i reaccions a TikTok donen suport a aquesta espècie d'humor, amb un gran impacte a les xarxes dels Estats Units. Un impacte que fins i tot ha fet el salt a la comèdia professional, amb humoristes reconeguts arreu del món rient-li la gràcia al responsable. Perquè sí, existeix un responsable principal d'aquest trend. No és espontani ni creat per un grup de nois en un descampat.
@ysn7.aep English or spanish ? 🤔😂 #newtrend#new#foryou#englishorspanish#soccer#viralvideos#viral#fyp#trending#trend No problem! Here's the information about the Mercedes CLR GTR: The Mercedes CLR GTR is a remarkable racing car celebrated for its outstanding performance and sleek design. Powered by a potent 6.0-liter V12 engine, it delivers over 600 horsepower. Acceleration from 0 to 100 km/h takes approximately 3.7 seconds, with a remarkable top speed surpassing 320 km/h.🥇 Incorporating advanced aerodynamic features and cutting-edge stability technologies, the CLR GTR ensures exceptional stability and control, particularly during high-speed maneuvers. 💨 Originally priced around $1.5 million, the Mercedes CLR GTR is considered one of the most exclusive and prestigious racing cars ever produced. 💰 Its limited production run of just five units adds to its rarity, making it highly sought after by racing enthusiasts and collectors worldwide.🌎 Join my Instagram, there are regular quizzes about cars GTR is considered one of the most exclusive and prestigious racing cars and automotive news.📱 I invite you to my Telegram channel where you c #reels#football#footballreels#footballedits # #realmadrid#halamadrid#trend#fyp#viralvideos#viral#soccer#cristianoronaldo♬ الصوت الأصلي - yasin
Un tiktoker amb 2 milions de seguidors reivindica "la broma"
Una prank, una broma, una ximpleria. Així ho considera el principal responsable d'aquesta tendència. És Alfonso Pinpon, creador de la pregunta. Bàsicament va als centres comercials i els fa la pregunta, mentre grava i enregistra les seves reaccions. Els seus vídeos van tenir tant d'èxit que va arribar a sumar un milió de seguidors. La ximpleria ha arribat a uns extrems que ja existeixen desenes de vídeos (amb també, milions d'interaccions) on simplement només es fa la primera pregunta. No diuen la segona frase, perquè ja és dona per entesa. Intenten "amagar" el motiu principal de quedar-se quiets. Són molt divertits i també molt llestos.
@xantani Whoever moves first is.. #english or #spanish#fyppage#recomendation#foryou#ninpo_squad#foryoupage♬ оригинальный звук - Xantany
Fins i tot la seva creació amb més impacte té 57 milions de reproduccions, i segueix creixent. Pinpon, no content amb això, ha capitalitzat "la broma" i ha obert una pàgina web on ven marxandatge amb la pregunta: "en anglès o en castellà?". El pitjor de tot, el seu eslògan: "si no compres, ja ho saps". Al costat, l'emoji d'algú pintant-se les ungles. És a dir, que si no compres, ets gai. Tot plegat és una demostració més de l'onada reaccionària, del tsunami d'ultradreta que inunda les xarxes socials i ja ha arribat a les nostres costes.