Maria Vallespí: la resistència a crear contingut sobre bellesa en català

«M'agrada molt dir que estic obrint camí perquè soc de les primeres a fer aquest contingut en català, és el meu distintiu»

  • Maria Vallespí, als seus perfils de TikTok i Instagram
Publicat el 22 de juliol de 2023 a les 11:30
Actualitzat el 22 de juliol de 2023 a les 11:31
Comencen en català fent vídeos que veuen els seus contactes i amics, guanyen seguidors i acaben passant al castellà. Més mercat i més atractiu per a les marques. És el recorregut més habitual en les creadores de contingut vinculades al món de la bellesa, la moda o els estils de vida, però no el que ha seguit la Maria Vallespí. Tot i iniciar-se amb el món dels vídeos durant la pandèmia i gairebé com un hobby, el creixement exponencial que han tingut els seus comptes l'han obligat a deixar la seva feina com a relacions públiques al balneari on treballava fins fa uns mesos.

Ara s'hi dedica plenament, i ho fa tot en català. És la seva llengua i la defensa aferrissadament. En conseqüència, algunes marques no volen treballar amb ella perquè prefereixen algú que promocioni els productes en castellà. Però no li importa, prefereix mantenir la llengua a guanyar uns diners -sovint molts- de més. Sobre què parla? Més enllà de fer continguts patrocinats, la Maria també aprofita el seu canal a les xarxes per fer bandera de la no pressió estètica. És a dir, sent conscient que aquesta existeix, i molt, en l'entorn digital, ella lluita per eliminar-ho.

[despiece]

El perfil

Nom complet: Maria Vallespí
Plataformes: Instagram | TikTok | Twitter
Temàtiques: Bellesa | Moda | Estil de vida

Contingut:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Maria Vallespí (@mariavallespi)



[/despiece]
[youtubedestacat]https://www.youtube.com/watch?v=sEY1i10J9T8[/youtubedestacat]

[intext3]