Canvi transcendent en la política de monetització de YouTube. La plataforma aplicarà una modificació a partir del 15 de juliol que penalitzarà els continguts considerats "no autèntics o repetitius". YouTube ha informat en un comunicat que "actualitzarà les directrius", sense esclarir si deixarà de monetitzar aquesta mena de vídeos o si en reduirà la rendibilitat.
Els vídeos considerats "no autèntics o repetitius" són aquells també anomenats "reaccions". És a dir quan un creador de contingut es limita donar la seva opinió respecte al vídeo d'algú altre. Aquesta mena de vídeos acostumen a tenir les imatges de l'original i la cara del creador de contingut que les comenta.
En el comunicat, YouTube reitera que "sempre ha exigit als creadors que pengin contingut original i autèntic" i que "actualitzarà les directrius per identificar millor el contingut produït en massa i repetitiu". Els vídeos de reaccions han guanyat popularitat a la plataforma en els darrers anys.
Una plataforma que torna a pujar
YouTube, que en els darrers anys ha hagut de competir contra la voràgine de directes a Twitch, Kick, Instagram o TikTok, veu com darrerament aquestes plataformes decauen per tornar a obrir pas al format antic, el dels vídeos llargs. Contingut de qualitat que premia l'espectador pacient, fidel i amb ganes de mantenir-se, setmana a setmana, al costat dels seus creadors de contingut preferit.
Tot plegat va quedar demostrat, encara que es barregessin decisions personals, pel pas d'Ibai Llanos. L'streamer i creador basc va anunciar a tothom que deixava de fer tants directes a través de les plataformes per poder gaudir de realitzar vídeos de més qualitat, temps i amb més intenció discursiva al seu canal de YouTube.