Els Premis Enderrock 2025 ja tenen a punt pràcticament tota la maquinària per a la 27a edició dels guardons que se celebraran a Girona. Encara que la cerimònia no arribarà fins al 6 de març, aquest dimecres al migdia ja han anunciat els guardons especials que reconeixeran figures destacades de la música catalana per la seva contribució i trajectòria. Són quatre grans noms: Oriol Tramvia, el grup Sabor de Gràcia, Montserrat Torrent, Albert Guinovart, Benet Casablancas i Joan Borràs. Aquests guardons especials corresponen tant als premis Enderrock com als Enderrock-404 de clàssica i jazz.
Tramvia, pioner de la cançó punk i contracultural a Catalunya, rebrà el Premi d’Honor en reconeixement de la seva carrera artística. Ho fa ara en el cinquantè aniversari del disc Bèstia!. Pel que fa al Premi Trajectòria, Enderrock li atorgarà al grup de rumba Sabor de Gràcia, liderat per Antoni "Sicus" Carbonell. Ho fan "pel seu compromís amb el gènere i la seva aportació en la difusió i evolució de la rumba catalana al llarg de tres dècades".
Montserrat Torrent rebrà el Premi Enderrock - 440 d’Honor "per la seva impressionant carrera i el seu paper fonamental en la divulgació de la música d’orgue". També en l'àmbit de la música clàssica, el compositor i pianista Albert Guinovart rebrà el Premi Enderrock - 440 a la Trajectòria, "en homenatge a la seva extensa obra que ha abastat des de la música simfònica fins a la música per a teatre i cinema". I finalment el Premi Enderrock - 440 al Millor Compositor serà per a Benet Casablancas, "en reconeixement de la seva aportació a la música contemporània amb un estil sofisticat i innovador, convertit en una de les figures més rellevants del panorama musical".
El darrer guardó especial dels Enderrock serà per a Joan Borràs, que rebrà el Premi Joan Trayter a millor productor. Conegut per ser teclista d’Oques Grasses, el músic barceloní ha anat més enllà de la formació osonenca per esdevenir un dels productors catalans de referència. A més de coproduir amb Josep Montero el darrer àlbum del seu grup, l’any passat va treballar en discos tan destacats com el de Maria Jaume, a més d’haver estat un dels responsables del so final de Ju i Al·lèrgiques al Pol·len.