Barbie és, fins ara, el gran èxit als cinemes del 2023. La seva directora, Greta Gerwig, ha fet història en convertir-se en la primera dona que recapta més de 1.000 milions de dòlars per la producció d'una pel·lícula. Les sales de projeccions de tot el món s'han omplert de gent amb roba de color rosa, però sorprenentment ha estat un fracàs rotund en un país.
Es tracta de Corea del Sud, curiosament un dels països més occidentalitzats de l'Àsia. Tal com explica un reportatge de The Guardian, els sud-coreans no van al cinema a veure Barbie perquè tenen por de ser etiquetats com a feministes. I és que al país, el moviment feminista encara s'entén com un gest de rebel·lia i no com una reivindicació de la igualtat entre l'home i la dona.
[noticiadiari]2/260273[/noticiadiari]
Corea del Sud és un dels països del món que marca pitjors registres en els rànquings internacionals sobre igualtat de gènere i el conegut com a sostre de cristall. De fet, el president del país, Yoon Suk Yeol, considera que el feminisme "vol criminalitzar als homes" i ha intentat eliminar, encara que per ara no ho ha fet, el Ministeri d'Igualtat.
Val a dir, però, que almenys al país asiàtic la pel·lícula no s'ha censurat com sí que ha passat a altres territoris del món. Pel seu missatge feminista, Barbie no s'ha considerat adequada per ser projectada a Kuwait, el Líban i Algèria. Taiwan també la va prohibir, però en aquest cas per disputes territorials amb la Xina.
«Barbie» ho peta a tot el món, però fracassa en un país
El missatge feminista de l'exitosa pel·lícula no ha agradat a Corea del Sud i ha estat prohibit a Kuwait, el Líban i Algèria
- Una escena de la pel·lícula «Barbie», amb els dos protagonistes al cotxe -
- Warner Bros
ARA A PORTADA
-
-
Els riscos del vapeig en adolescents: estratègies i consells per prevenir l’addicció Marc V. M., Júlia C .R., Elisenda F. R., Vinicius R.O.
-
Els estudiants de selectivitat a Barcelona, preocupats per la visita del Papa: «Ja estem prou nerviosos» Natàlia Pinyol
-
Aquests són els dos trucs definitius per millorar la memòria abans de la selectivitat, segons una metge Redacció
-
Publicat el
19 d’agost de 2023 a
les 10:04
Et pot interessar
-
Entreteniment
El Primavera Sound suspèn temporalment alguns concerts per la forta pluja
-
Entreteniment El Primavera Sound inaugura la temporada àlgida de concerts i festivals: tots els cantants i grups que toquen al Fòrum
-
Entreteniment
La celebració dels 150 anys d’Estrella Damm continuarà amb 45 concerts a sales d’arreu dels Països Catalans
-
Entreteniment
Lamine Yamal, Gavi, Lewandowski, Marc Giró i Bad Gyal, protagonistes de «La Casita» de Bad Bunny
-
Entreteniment
Bad Bunny desferma l’eufòria a Barcelona amb un «Ball inoblidable»
-
Entreteniment
Tot a punt per al primer concert de Bad Bunny a Barcelona: «Espero una festa major a l'estil de Puerto Rico»
