Barbie és, fins ara, el gran èxit als cinemes del 2023. La seva directora, Greta Gerwig, ha fet història en convertir-se en la primera dona que recapta més de 1.000 milions de dòlars per la producció d'una pel·lícula. Les sales de projeccions de tot el món s'han omplert de gent amb roba de color rosa, però sorprenentment ha estat un fracàs rotund en un país.
Es tracta de Corea del Sud, curiosament un dels països més occidentalitzats de l'Àsia. Tal com explica un reportatge de The Guardian, els sud-coreans no van al cinema a veure Barbie perquè tenen por de ser etiquetats com a feministes. I és que al país, el moviment feminista encara s'entén com un gest de rebel·lia i no com una reivindicació de la igualtat entre l'home i la dona.
[noticiadiari]2/260273[/noticiadiari]
Corea del Sud és un dels països del món que marca pitjors registres en els rànquings internacionals sobre igualtat de gènere i el conegut com a sostre de cristall. De fet, el president del país, Yoon Suk Yeol, considera que el feminisme "vol criminalitzar als homes" i ha intentat eliminar, encara que per ara no ho ha fet, el Ministeri d'Igualtat.
Val a dir, però, que almenys al país asiàtic la pel·lícula no s'ha censurat com sí que ha passat a altres territoris del món. Pel seu missatge feminista, Barbie no s'ha considerat adequada per ser projectada a Kuwait, el Líban i Algèria. Taiwan també la va prohibir, però en aquest cas per disputes territorials amb la Xina.
«Barbie» ho peta a tot el món, però fracassa en un país
El missatge feminista de l'exitosa pel·lícula no ha agradat a Corea del Sud i ha estat prohibit a Kuwait, el Líban i Algèria

- Una escena de la pel·lícula «Barbie», amb els dos protagonistes al cotxe -
- Warner Bros
ARA A PORTADA
Publicat el 19 d’agost de 2023 a les 10:04
Et pot interessar
-
Entreteniment El «cobrament abusiu» de les entrades de Bad Bunny arriba al govern espanyol
-
Entreteniment Travis Scott sorprèn amb un concert gratuït a les Tres Xemeneies de Sant Adrià del Besòs
-
Entreteniment Bad Bunny provoca un caos d'entrades a Barcelona i Madrid: anuncien dos concerts més
-
Entreteniment Les estrelles emergents de la música urbana catalana Dani6ix & Izzkid estrenen nou disc
-
Entreteniment Bad Bunny farà parada a Barcelona el maig del 2026 durant la seva pròxima gira mundial
-
Entreteniment Mar Pujol: «No hi ha gaires veus que surtin de l'àmbit rural, em sento orgullosa d'aquesta artesania»