26
de novembre
de
2023, 18:29
Actualitzat:
27
de novembre,
12:22h
Aquest cap de setmana l’esdeveniment L’Aferrada, impulsat per l’Obra Cultural Balear, ha reunit a Palma més de 200 creadors de contingut de parla catalana, i s’ha convertit així en la trobada de creadors més important que s’ha fet mai fins ara als Països Catalans. Creadors emergents i consolidats, així com empreses del sector i plataformes, han creat sinergies i han contribuït a impulsar la professionalització dels creadors de contingut digital, una indústria que es troba en un punt de màxima efervescència.
La trobada es va iniciar dissabte al matí al Teatre del Mar amb la benvinguda de la gerent de l’OCB, Francisca Niell; la directora de L’Aferrada, Laia Carrera; el director de l’IEB, Llorenç Perelló, i el president de l’OCB, Joan Miralles, seguida de ponències de Carles Ortet, Pedro Rojas, Eva Olivares, Arnau Sanz i Josep Moll de la Fuente sobre màrqueting digital, creació de comunitats, estratègies de professionalització i fins i tot SEO aplicat a la creació de contingut.
Dissabte a la tarda va ser l’espai dels creadors, dedicat específicament a la professionalització i monetització dels continguts, on hi van participar Maria Vallespí, Lluc Aparicio, Toni Guiscafré i Albert Lloreta, moderats per la periodista Clàudia Darder.
També es van presentar projectes més rellevants i innovadors del sector: EVA, la secció temàtica per als joves de 3Cat; el primer estàndard industrial per al món de creadors de contingut en català que està construint la Fundació.cat; AMIC NousTalents i AMIC Directes, els concursos per a joves creadors de continguts; Gamesports electrònics, el canal líder en contingut gamer en català; Poblet.info, la comunitat de creadors valencians, i la plataforma de micromecenatge L’Aixeta.
L'endemà diumenge, Ca n’Alcover ha acollit la segona i última jornada amb un espai d’humor conduït per Toni Horrach i Pere Jota, amb la participació dels components del pòdcast L’Arrabassada, l’humorista Anna Aumatell, les integrants del pòdcast DeParkineo i els creadors de contingut Cabrafotuda i Toni Rabassó.
Finalment, i per tancar l’esdeveniment, l’Aina Segura i la Neus Gil, podcasteres d'Anam Fent, han conduït el pòdcast-vermut de L’Aferrada, que ha comptat amb més de 15 veus d’arreu dels Països Catalans com ara Clàudia Bunny, d’Andorra, Can Putades o Croqueta de xocolata, de Catalunya, o bé Loren Muñoz, del País Valencià.
Laia Carrera, directora de L’Aferrada, afirma: “Estem molts satisfets amb el resultat de la primera edició de L’Aferrada. La participació ha superat en escreix les expectatives, fet que evidencia la necessitat de seguir connectant persones, projectes i territoris per tirar endavant la indústria de creació digital en català.”
La primera edició de l’Aferrada ha comptat amb el patrocini del Ministeri de Cultura, l’Institut d’Estudis Baleàrics, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals-3Cat (EVA), la Fundació.cat, l’AMIC, Òmnium Cultural i Acció Cultural del País Valencià; amb la col•laboració d’Estrella Damm, Vueling, la Fundació Deixalles i La Fera, i amb el suport dels mitjans de comunicació oficials IB3, Agència Catalana de Notícies, Agència Andorrana de Notícies, Diari La Veu del Pais Valencià, Tresdeu, Ona Mediterrània i dBalears.
La trobada es va iniciar dissabte al matí al Teatre del Mar amb la benvinguda de la gerent de l’OCB, Francisca Niell; la directora de L’Aferrada, Laia Carrera; el director de l’IEB, Llorenç Perelló, i el president de l’OCB, Joan Miralles, seguida de ponències de Carles Ortet, Pedro Rojas, Eva Olivares, Arnau Sanz i Josep Moll de la Fuente sobre màrqueting digital, creació de comunitats, estratègies de professionalització i fins i tot SEO aplicat a la creació de contingut.
Dissabte a la tarda va ser l’espai dels creadors, dedicat específicament a la professionalització i monetització dels continguts, on hi van participar Maria Vallespí, Lluc Aparicio, Toni Guiscafré i Albert Lloreta, moderats per la periodista Clàudia Darder.
També es van presentar projectes més rellevants i innovadors del sector: EVA, la secció temàtica per als joves de 3Cat; el primer estàndard industrial per al món de creadors de contingut en català que està construint la Fundació.cat; AMIC NousTalents i AMIC Directes, els concursos per a joves creadors de continguts; Gamesports electrònics, el canal líder en contingut gamer en català; Poblet.info, la comunitat de creadors valencians, i la plataforma de micromecenatge L’Aixeta.
L'endemà diumenge, Ca n’Alcover ha acollit la segona i última jornada amb un espai d’humor conduït per Toni Horrach i Pere Jota, amb la participació dels components del pòdcast L’Arrabassada, l’humorista Anna Aumatell, les integrants del pòdcast DeParkineo i els creadors de contingut Cabrafotuda i Toni Rabassó.
Finalment, i per tancar l’esdeveniment, l’Aina Segura i la Neus Gil, podcasteres d'Anam Fent, han conduït el pòdcast-vermut de L’Aferrada, que ha comptat amb més de 15 veus d’arreu dels Països Catalans com ara Clàudia Bunny, d’Andorra, Can Putades o Croqueta de xocolata, de Catalunya, o bé Loren Muñoz, del País Valencià.
Laia Carrera, directora de L’Aferrada, afirma: “Estem molts satisfets amb el resultat de la primera edició de L’Aferrada. La participació ha superat en escreix les expectatives, fet que evidencia la necessitat de seguir connectant persones, projectes i territoris per tirar endavant la indústria de creació digital en català.”
La primera edició de l’Aferrada ha comptat amb el patrocini del Ministeri de Cultura, l’Institut d’Estudis Baleàrics, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals-3Cat (EVA), la Fundació.cat, l’AMIC, Òmnium Cultural i Acció Cultural del País Valencià; amb la col•laboració d’Estrella Damm, Vueling, la Fundació Deixalles i La Fera, i amb el suport dels mitjans de comunicació oficials IB3, Agència Catalana de Notícies, Agència Andorrana de Notícies, Diari La Veu del Pais Valencià, Tresdeu, Ona Mediterrània i dBalears.