La invasió israeliana a Gaza comença enmig d'una aura de secretisme

Israel admet l'autoria del bombardeig al camp de refugiats de Yabalia, al nord de la Franja,en què han mort centenars de persones al·legant que en ell s'amagava un centre d'operacions de Hamàs

L'exèrcit d'Israel continua combatent milicians de Hamàs
L'exèrcit d'Israel continua combatent milicians de Hamàs | Europa Press
Victor Rodrigo / Maria Rabella
31 d'octubre de 2023, 08:44
Actualitzat: 21:02h
La invasió d'Israel a Gaza ja ha començat i ho ha fet envoltada de secretisme. De retruc, després d'uns intensos atacs aeris que han matat milers de palestins. Ara, la guerra entre el primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, i Hamàs encara una nova fase terrestre, tal com ell mateix ha avançat, tot i que evitant parlar d'invasió. 

De manera deliberada, els de Netanyahu fan que sigui difícil saber amb exactitud què és el que està passant. De moment, però, el que se sap del cert és que les forces armades israelianes, segons han explicat, estan atacant "totes les parts de la Franja" i en algunes àrees ja s'han enfrontat. Almenys, hi estan entrant des de tres punts, mentre les tropes avancen cap a la densament poblada ciutat de Gaza.


Les autoritats d'Israel no cessen de demanar a la població que marxi cap al sud a la recerca d'un aparent refugi que encara no troben. Això, en un aparent intent d'aïllar la part nord de l'enclavament, tal com han dit diverses fonts palestines a mitjans internacionals com el New York Times o el Washington Post.

Mentrestant, les condicions empitjoren a la Franja de Gaza i les pèrdues humanes continuen augmentant. Netanyahu, per la seva banda, també continua rebutjant les creixents crides a un alto el foc, responent a les crítiques del seu lideratge i de la seva posició sobre els prop de 250 ostatges presos per Hamàs. "Aquest és un moment de guerra", ha dit recentment, defensant que lluitar contra Hamàs a Gaza és la millor manera d'alliberar els ostatges. 
 

Més de 30 periodistes morts

El Comitè per a la Protecció de Periodistes (CPJ, per les sigles en anglès) ha informat que ja són 31 els periodistes que han perdut la vida a la guerra de Gaza. Entre les víctimes mortals hi ha 26 palestins, quatre israelians i un libanès. A més a més, hi ha vuit periodistes ferits i nou desapareguts o detinguts, segons el balanç actualitzat fins dilluns. L'organisme està investigant tots els informes, inclosos els "nombrosos no confirmats sobre altres professionals assassinats, desapareguts, detinguts, ferits o amenaçats, i sobre danys a oficines de medi i habitatges de periodistes".

Arxivat a