23
de desembre
del
2021
El tram de la carretera de la Miranda, la BV-5224, entre Manlleu i Torelló és la segona via més perillosa de Catalunya. Així ho recull l'estudi EuroRAP, que ha presentat el RACC aquesta setmana i que es fixa en el trienni 2018-2020. Aquesta via osonenca ocupava la vuitena posició en l'anterior edició.
El tram de Manlleu a Torelló és de 7,4 quilòmetres té un índex de mitjana de 7.445 vehicles al dia. Cal destacar que en aquest tram, la Diputació de Barcelona hi ha portat a terme dues actuacions -que s'enfilen a uns 800.000 euros- per reduir la velocitat dels vehicles.
La via que ocupa la primera posició és la carretera de l'Arrabassada (BP-1417) entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès es manté com la de més risc. Dels deu trams de la llista, cinc pertanyen a la demarcació de Barcelona; quatre a la de Girona i un a la de Lleida.
D'altra banda, la C-58 entre Barcelona i Cerdanyola es manté per sisè any consecutiu com el tram amb més concentració d'accidents greus -18 entre el 2018 i el 2020- .
Segons l'estudi, els motoristes estan implicats en el 44% dels accidents mortals i greus a les carreteres catalanes, però només representen el 2,4% de la mobilitat global. Aquest és un dels col·lectius que més preocupa al Servei Català de Trànsit (SCT).
L'estudi d'avaluació de carreteres EuroRAP -consorci europeu que analitza el risc d'accidentalitat- compta a Catalunya amb la col·laboració de la Generalitat i la Diputació de Barcelona.
El tram de Manlleu a Torelló és de 7,4 quilòmetres té un índex de mitjana de 7.445 vehicles al dia. Cal destacar que en aquest tram, la Diputació de Barcelona hi ha portat a terme dues actuacions -que s'enfilen a uns 800.000 euros- per reduir la velocitat dels vehicles.
La via que ocupa la primera posició és la carretera de l'Arrabassada (BP-1417) entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès es manté com la de més risc. Dels deu trams de la llista, cinc pertanyen a la demarcació de Barcelona; quatre a la de Girona i un a la de Lleida.
D'altra banda, la C-58 entre Barcelona i Cerdanyola es manté per sisè any consecutiu com el tram amb més concentració d'accidents greus -18 entre el 2018 i el 2020- .
Segons l'estudi, els motoristes estan implicats en el 44% dels accidents mortals i greus a les carreteres catalanes, però només representen el 2,4% de la mobilitat global. Aquest és un dels col·lectius que més preocupa al Servei Català de Trànsit (SCT).
L'estudi d'avaluació de carreteres EuroRAP -consorci europeu que analitza el risc d'accidentalitat- compta a Catalunya amb la col·laboració de la Generalitat i la Diputació de Barcelona.