El govern de Barcelona ha preparat un projecte de pressupostos per a l'any 2016 que inclou una metodologia pensada per esquivar els efectes de la Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local (ARSAL), també coneguda com a llei Montoro, perquè, segons ha assegurat el primer tinent d'alcalde, Gerardo Pisarello, l'equip de govern no comparteix "la filosofia d'una llei que encotilla els ajuntaments i els impedeix fer despesa social".
Així, el govern encapçalat per Ada Colau preveu aprovar els comptes en dues fases, de manera que en la primera es compleixi de forma estricta la llei, i en la segona es doni cabuda a una modificació pressupostària per poder "incrementar la despesa social". "Es tracta d'un mecanisme previst per la llei", ha apuntat Pisarello, malgrat que aquest sistema es va pensar inicialment per a ajuntaments amb problemes financers, que no és el cas de Barcelona. Així les coses, BComú es disposa a treure tot el suc a la llei ARSAL precisament per mirar d'esquivar els seus requisits de contenció en la despesa.
Així mateix, Pisarello ha volgut deixar clar que l'actual consistori no apostarà per "obres faraòniques", i per tant no presentarà grans projectes en infraestructures més enllà de "les obres que ja estan començades", com els túnels de les Glòries, tot i que ha anunciat que la segona fase serà revisada. Així mateix ha descartat que la connexió del tramvia per la Diagonal es pugui considerar com a "faraònica", al temps que ha defensat un "urbanisme amb contingut social", posant com a referencia el que es va desenvolupar a la ciutat abans de l'onada olímpica.
Comptes "rigorosos, solvents, socials i redistributius"
En tot cas, el primer tinent d'alcalde portarà dimarts a la Comissió de finances uns comptes que ha definit com a "rigorosos, solvents, socials i redistributius", que sumaran un total de 2708 milions d'euros, un 6,2 per cent més que els pressupostos inicials dels 2015, xifrats en 2550 milions d'euros, malgrat que finalment el nou equip municipal els ha ampliat amb diners provinents del superàvit.
Així mateix s'augmentaran i redistribuiran els pressupostos gestionats pels districtes, amb un augment global del 16 per cent, per bé que s'incrementarà molt més en districtes amb més risc d'exclusió social com Nou Barris (25,7%), Sant Andreu (20,3%) i Sant Martí (22,3%).
Barcelona en Comú presenta uns pressupostos pensats per eludir la llei Montoro
Els comptes de l'Ajuntament s'aprovaran en dues fases, per poder "incrementar la despesa social" | Gerardo Pisarello assegura que el nou consistori no farà "cap projecte faraònic"
ARA A PORTADA

- Jordi Palmer
- Exredactor de Nació
Publicat el 13 de novembre de 2015 a les 17:28
Et pot interessar
-
Política Els Comuns alerten que Junts «té la temptació» de pactar amb el PP per fer caure Sánchez
-
Política La CUP demana suport per tramitar aquest mes la seva llei sobre el català i «curtcircuitar» la sentència del TC
-
Política Illa denuncia «assetjament» contra el govern de Sánchez
-
Política Feijóo alinea el PP per assaltar la Moncloa: com pensa fer-ho?
-
Política 20.000 milions anuals: els diners que ha de posar l'Estat en el trencaclosques del finançament
-
Política Urtasun diu que no esperaran al PSOE per liderar la regeneració necessària i que «la corrupció zero existeix»