Bosch demana «discreció» en les negociacions amb RCat i SI

Creu que la mà per parlar amb aquestes dues formacions "sempre ha estat estesa"

Publicat el 18 de setembre de 2011 a les 11:23
Alfred Bosch conversa amb Anna Arqué (Democràcia Catalana) a Arenys de Munt. Foto: ACN.

El ja candidat d'ERC a les eleccions espanyoles del 20 de novembre, Alfred Bosch, ha assegurat avui que la mà per parlar amb Solidaritat per la Independència i Reagrupament per formar una candidatura conjunta "ha estat sempre estesa" però ha demanat prudència. En declaracions als mitjans abans de participar a l'Aplec per la Independència d'Arenys de Munt (Maresme), Bosch ha dit que és moment "de reflexionar una mica" i ha afegit que "com més discreció s'apliqui, segurament millor serà el resultat". Bosch no ha volgut entrar al detall de la qüestió ja que ha dit que s'ha de parlar "quan les coses estiguin madures". D'altra banda, ha reiterat que el seu equip compta amb el seu predecessor Joan Ridao.

El primer acte de Bosch el dia després de d'imposar-se a Ridao com a cap de llista a Madrid ha estat l'Aplec per la Independència d'Arenys, que commemora els dos anys de l'organització de la primera consulta per la independència que es va celebrar al país.

El ja candidat d'ERC ha assegurat que fins ara "les coses s'han fet bé" per això ha afirmat que per parlar sobre una possible candidatura conjunta amb SI i Reagrupament les coses "han d'estar madures", fins que no s'arribi a aquest moment ha dit que no s'anunciarà res.

Tot i això, ha assegurat que les tres forces han de ser "capaces de parlar, com a mínim parlar" i ha destacat "les coincidències respecte el port de destí" dels tres partits. Bosch però ha fet una crida a la "discreció" ja que ha assegurat que aquest és el millor camí per aconseguir un bon resultat.

Ara per ara, el cap de llista ha explicat que el principal objectiu és "treure uns bons resultats per la llibertat nacional i la justícia social" i ha celebrat que "tothom està d'acord sobre aquestes idees".

Joan Ridao

Com ja va assegurar aquest dissabte en conèixer els resultats de les primàries, Bosch ha reiterat que compta amb el seu predecessor Joan Ridao. "No sóc ningú per dir que passarà amb altres militants, però la meva intenció i el que he captat és que en general dins d'ERC hi ha una voluntat claríssima de fer pinya", ha declarat.

En aquest sentit, ha dit que el seu equip vol comptar amb tothom "i sobretot amb gent amb experiència que pugui ajudar i fer aportacions".