Brice Lafontaine a l'FN: «Si algú m'ha d'inculpar, que ho faci»

El president d'Unitat Catalana carrega contra el lider del Front Nacional per haver criticat la mobilització a Perpinyà en favor del 9-N

Publicat el 12 de novembre de 2014 a les 17:23
El president d'Unitat Catalana, Brice Lafontaine, ha demanat que "si algú m'ha d'inculpar, que ho faci", en resposta a les declaracions del líder del Front Nacional a Perpinyà, Louis Aliot, contra la manifestació de diumenge a la ciutat en suport del 9-N. En declaracions fetes a Nació Digital, Lafontaine ha carregat contra Aliot, titllant-lo d'"extremista" i "antidemòcrata" per haver demanat que s'actuï contra aquells que no atenen "les seves obligacions d'estricte respecte a la indivisibilitat de la república francesa i a l'amistat que ens uneix al poble espanyol".

En relació a una de les altres protestes de l'ultradretà sobre el "silenci" del govern francès, Lafontaine entén que "és normal". "L'Estat francès ha de defensar la llibertat d'expressió", ha remarcat, afegint que "si els ajuntaments han donat suport a la llibertat del Tibet, no entendria perquè no ho haurien de poder fer per la llibertat de Catalunya". 

La mobilització de diumenge, ha reconegut el propi president d'Unitat Catalana, "va ser a títol individual", i creu que ni tan sols en cas d'haver-ho fet a nivell institucional "entendria" que es portés a terme qualsevol acció contra ell.