L'alcalde de Sabadell i president de la Federació de Municipis de Catalunya , Manuel Bustos, ha anunciat que es reunirà "properament" amb el conseller de Salut, Boi Ruiz, per abordar la situació "d'alarma social" generada arran de les retallades als CAP. L'alcalde ha demanat la reunió després del polèmic desallotjament dels veïns que es concentraven durant les nits als CAP de Ca n'Oriach de Sabadell, Badia del Vallès, Castellar del Vallès i Santa Perpètua de Mogoda. Bustos s'ha reafirmat en la declaració signada per la Junta de Portaveus aquest Juliol, que manifestava el seu rebuig a qualsevol mesura que minvés la qualitat del servei públic d'atenció primària.
Segons Bustos, el conseller ha mostrat la seva predisposició a seure en una taula per "trobar línies d'actuació" i donar "respostes adients a les inquietuds de la ciutadania". Està previst que en aquesta reunió, que s'ha de celebrar "properament", hi assisteixin també alcaldes d'altres municipis de la comarca.
L'alcalde ha explicat que es reafirma en la posició expressada en la declaració institucional en defensa del sistema públic d'atenció primària que la Junta de Portaveus de l'Ajuntament va aprovar el 15 de juliol.
En aquesta declaració, la Junta de Portaveus manifestava el seu rebuig a qualsevol mesura que minvés la qualitat del servei públic d'atenció primària. Concretament, s'expressava la preocupació per la pressió que es produiria sobre el servei d'Urgències de l'Hospital Taulí i el CUAP Sant Fèlix a conseqüència del tancament dels serveis de cap de setmana i nocturn de la major part de CAP de la zona sanitària de Sabadell
Respecte a la reunió amb Ruiz, Bustos ha asegurat que "nosaltres no som oposició. Com a municipis, som també govern i mantindrem una lleialtat institucional", tot i que també ha recordat que "la màxima lleialtat que hem de mantenir és amb la defensa dels drets dels nostres ciutadans ".
Bustos veu alarma social a la sanitat i vol parlar amb el conseller
L'alcalde de Sabadell demana una trobada amb Boi Ruiz després dels desallotjaments en CAP de la comarca
ARA A PORTADA
-
-
-
Suspens general a les Matemàtiques de la selectivitat 2026: un 4,18 de mitjana i la més baixa en com a mínim una dècada Víctor Rodrigo
-
Joan Torrecillas, la millor nota de la selectivitat a Barcelona: «Tenir una bona xarxa de suport és important» Gerard Mira
-
Miquel Edo, la millor nota de la selectivitat a Tarragona: «Quan m'ho han dit em tremolava la veu i no m'ho creia» Antonio Ramos Llauradó
Publicat el
01 de setembre de 2011 a
les 15:34
Et pot interessar
-
Política Parlon i Trapero tornaran a comparèixer al Parlament per les infiltracions en assemblees de professors
-
Política
El Parlament prem l'accelerador per prohibir la compra especulativa abans de l'estiu
-
Política Sánchez mira de tapar la sentència d'Ábalos amb una pluja de milions per a la dependència
-
Política
La justícia és ràpida quan li interessa? Tres anys en el cas Ábalos i vuit per Montoro i Kitchen
-
Política
Previsibles en el pitjor sentit
-
Política
Els convergents no han marxat mai
