Traslladar la celebració de la Diada el 23 d'abril en lloc de fer-ho l'Onze de Setembre. Aquesta és la proposta que va llançar ahir Ciutadans a la comissió de Cultura del Parlament. Els liberals, que van definir la festivitat com a "dia de la comunitat autònoma de Catalunya", només van obtenir el suport del PP. Cap altre grup va voler fer costat a una proposta que té el seu origen en les multitudinàries manifestacions independentistes que s'han produït durant les últimes Diades.
"S'ha produït una apropiació de l'espai públic per part de certes ideologies que fa que la gent se senti desvinculada d'aquest dia", va ressaltar ahir la diputada Susana Beltrán, de Ciutadans. María José García Cuevas, representant del PP especialitzada en carregar contra el model d'immersió lingüística, va assegurar que el dia de Sant Jordi reuneix més requisits de "convivència" que no pas l'Onze de Setembre.
La resta de grups van defensar la festivitat tradicional de la Diada i van destacar que la "festa nacional" ja tenia data fixada, de manera que no calia retocar-la.
Ciutadans i PP fan pinya per traslladar la Diada al dia de Sant Jordi
Els dos partits van defensar portar la celebració nacional del país el 23 d'abril, però no van rebre el suport de cap altra formació | El debat es va tenir a la comissió de Cultura del Parlament, on els unionistes van defensar la "convivència perduda" de les últimes Diades
Ara a portada
Publicat el 03 de novembre de 2016 a les 07:27
Et pot interessar
-
Política Espanya és el país que menys inverteix en defensa de l'OTAN
-
Política La Fiscalia Superior de Catalunya diu que ha actuat «raonablement ràpid» en les peticions d'amnistia a independentistes
-
Política Sánchez anuncia 1.300 milions d'euros en 10 anys per construir pisos «més ràpid»
-
Política Foment carrega contra Illa per pactar amb la CUP un «atemptat» contra la propietat privada