25
de maig
de
2016, 15:14
Actualitzat:
15:15h
Albert Rivera, en un acte de precampanya a Barcelona Foto: C's
Ciutadans dissenyarà un relat, un cartell i un lema propis per la seva campanya a Catalunya. L’objectiu és fer forat en la franja de votant “de centre moderat”, inclòs aquell segment d’antic vot convergent que, tot i ser “identitari”, no és independentista ni veu bé que el Govern depengui de la CUP. Un dels temes concrets que es detallaran en la campanya catalana serà la necessitat d’un nou model de finançament. Un altre l'aposta pel Corredor Mediterrani. Volen presentar-se com una força decisiva que va néixer a Catalunya, però “sense demanar a canvi que es tapi la corrupció” ni cap prebenda, en al·lusió a altres "minories catalanes" en el passat.
En clau espanyola, Ciutadans insistirà en els temes de la regeneració i d’un canvi a millor, entre “l’immobilisme del PP i el canvi a pitjor que representa Podem”. Segons els estrategues de la formació de Rivera, “cal insistir en la disjuntiva entre un govern amb presència de Podem o un altre amb Ciutadans”.
Precisament aquest dimecres, el portaveu de C’s, Fernando de Páramo, ha dit en unes declaracions que “l’escenari que sorgeixi del 26-J obligarà a uns pactes, i Ciutadans és l’única força política que pot ser decisiva i és alhora dirigida per catalans. Una cosa així no ha passat mai abans”.
La direcció de Ciutadans vol mostrar la gran quantitat de catalans que ocupen posicions destacades del partit en la política espanyola. Al costat de Rivera, s’assenyala la figura de Juan Carlos Girauta i de portaveus adjunts al Congrés com José Manuel Villegas i Toni Roldán.