L'expansió de Ciutadans arreu de l'Estat espanyol agafa embranzida. Els militants del Centro Democrático Liberal (CDL) han convocat un congrés extraordinari per aprovar la seva integració a la formació que lidera Albert Rivera. Segons avança el diari ABC, el CDL aprovarà aquesta integració el 22 de febrer a la localitat valenciana de Benetússer (Horta Sud). Un cop aprovada la integració, si aquesta compta amb el vist-i-plau de Ciutadans, els 72 regidors de la formació, inclosos quatre alcaldes, passarien a militar a Ciutadans.
El CDL és un partit format el 2006 per militants del Centro Democrático y Social (CDS) que van rebutjar la integració d'aquest partit al PP. En les eleccions municipals del 2011 va aconseguir poc més de 23.000 vots a tot l'Estat. El CDL, que només té representació a nivell municipal, és així i tot membre de l'Aliança dels Liberals i Demòcrates per Europa (ALDE), el mateix grup europeu del que forma part Convergència Democràtica de Catalunya. Aquest fet, sumat a la decisió de Ciutadans de presentar-se a les eleccions europees obre la porta a l'eventualitat que C's i CDC comparteixin grup a l'Eurocambra.
Ciutadans suma actius a l'Estat
El Centro Democrático Liberal, amb 72 regidors, estudia integrar-se en la formació liderada per Albert Rivera | El CDL és membre d'ALDE, la coalició europea en què està adscrita CDC
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de gener de 2014 a les 18:27
Et pot interessar
-
Política Recordar Candel, un mur contra l'onada xenòfoba
-
Política El «me gusta la fruta» de Feijóo encén encara més els ànims a Madrid
-
Política El Govern reforça l'estratègia contra els aranzels de Trump: incrementar l'exportació i més ajudes a empreses
-
Política El socialista David Pérez es reincorpora a la mesa del Parlament després d'un transplantament de cor
-
Política ERC activa en solitari a Madrid la palanca de l'IRPF per moure el PSOE amb el finançament
-
Política Buch acusa Torra de voler renunciar a les competències de Mossos perquè «portava problemes»