La Plataforma per la Llengua ha engegat una campanya per denunciar la situació del català a la Franja i denunciar "l'absurd" que suposa el lapao en la realitat lingüística de la zona. La campanya simula un joc a través del web estimoelcatala.cat que convidarà els usuaris a "aprendre" lapao i a traduir-hi algunes paraules del català. Es tracta d'una acció de sensibilització amb la qual l'entitat pretén alertar sobre "l'atac" al català a la Franja de Ponent i aconseguir adhesions per portar la problemàtica a Europa, "tenint en compte els intents repetits dels governs espanyol i aragonès per aniquilar el català a la zona".
La plataforma denuncia que el lapao (Lengua Aragonesa Propia del Área Oriental) "no existeix" i subratlla que és una denominació "creada artificialment" per al català pel Govern d'Aragó, amb l'objectiu "gens dissimulat d'anorrear" aquesta llengua a la Franja de Ponent. L'entitat considera el lapao "el primer pas per acabar amb el català en aquest territori", i denuncia que s'han començat a fer públics casos d'escoles de la zona que s'han queixat que el govern aragonès de Luisa Fernández Rudi està substituint progressivament el lapao pel català en els currículums escolars.
"L'objectiu és clar: dividir, segregar i esborrar de l'imaginari col·lectiu cap rastre de català, en la línia d'altres polítiques equiparables que els governs del Partit Popular estan aplicant en els diversos territoris de parla catalana", asseguren.
En aquest context, la campanya que Plataforma per la Llengua posa en marxa a través del web estimoelcatala.cat vol denunciar "l'absurd de la invenció d'aquesta nova llengua". Els usuaris que hi accedeixin hauran de respondre una pregunta traduint una paraula del català al lapao, que serà la mateixa.
També s'aprofita per explicar a les persones que participen en la campanya la situació del català a la Franja i se'ls demana que s'adhereixin a un manifest que es vol enviar al Parlament Europeu per "evidenciar el setge" al català en aquest territori.
Denuncien el «setge al català» a la Franja de Ponent
Plataforma per la Llengua critica els "atacs" del govern aragonès i "l'absurd" d'anomenar lapao a la llengua catalana
ARA A PORTADA
-
Parlon i Trapero es disculpen per la infiltració: «Ha estat una decisió operativa mal plantejada» Bernat Surroca Albet
-
Els sindicats, descontents amb les explicacions de Parlon i Trapero: «No és un error, és una decisió política» Gerard Mira
-
«Mai s'havia invertit tant en educació»: Illa no es mou davant la vaga de mestres Pep Martí i Vallverdú
-
Florentino continua submergit en el seu esperpent: les frases més destacades de l’entrevista amb Pedrerol Víctor Rodrigo
-
«Busquem la col·laboració, no la confrontació»: Illa es contraposa a Ayuso des de Silicon Valley Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
10 de març de 2015 a
les 19:55
Et pot interessar
-
Política
Collboni proposa aplicar l'any que ve la pujada de la taxa al creuerista d'escala
-
Política
Illa se cita amb el talent català a Silicon Valley
-
Política
El Congrés expulsa temporalment els agitadors Vito Quiles i Bertrand Ndongo
-
Política
Junts urgeix el PSOE a aplicar deduccions fiscals per arribar a acords en habitatge
-
Política
La defensa dels Pujol tanca files i diu que no s'ha demostrat corrupció amb els diners de la família
-
Política
Pinça del PP, el PSOE i Vox al Senat per descartar un salari mínim català
